Eşec răsunător pentru Prima Maşină: doar 120 de credite vândute în primul an

Publicat miercuri, 28.10.2015 16:09 de Daniel Popescu

Programul Prima Maşină există doar pe hârtie. În aproape un an de la lansarea acestuia, doar 120 de români au accesat un astfel de credit, deşi autorităţile visau la 16.000 de clienţi.

La sfârşitul anului trecut, autorităţile lansau cu surle şi trâmbite noul program Prima Maşină prin care impulsionau tinerii să-şi cumpere maşini noi pe credit în condiţii avantajoase.

La vremea respectivă, s-a vehiculat chiar că Prima Maşină ar putea înlocui mai devreme sau mai târziu programul Rabla. Numai că datele oficiale dezvăluite de autorităţi dezvăluie un tablou sumbru: în aproape un an de la lansare, doar 120 de români au accesat un astfel de credit, deşi statul visa la 16.000 de clienţi.

"Programul Prima Maşină s-a născut mort. Acest program, care viza vânzarea a 16.000 de maşini în 2015, a vândut 120 de bucăţi", a explicat Constantin Stroe, preşedintele Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Cauzele unui eşec anunţat

Pe hârtie, Prima Maşină părea un program atractiv: tinerii până în 35 de ani puteau obţine un credit pe 5 ani pentru a cumpăra o maşină nouă, iar avansul era de numai 5%. Cu toate acestea, dobânzile mari percepute de bănci şi perioada scurtă de rambursare au generat costuri aproape la fel de mari ca în cazul unui credit obişnuit.

"Dacă clientul nu simte că are o dobândă mai mică, maximum 60% din dobânda uzuală, nu se duce. În plus, clientul, viitorul cumpărător, mai trebuie să facă şi o cursă cu obstacole: documente, adeverinţe şi ce a făcut şi taică-su", a mai precizat Stroe.

Ministerul Finanţelor Publice a anunţat că va decide în luna noiembrie dacă şi cum va continua Prima Maşină. În schimb, programul Rabla a avut succes: din cele 25.000 de tichete puse la dispoziţie mai sunt disponibile doar 2.600.

Via Digi24

  • ingerulol, miercuri, 28.10.2015 16:35

    Pai va spun eu de ce . 1. cartea masinii sta la banca si in toate negocierile de RCA / Casco se discuta ca atunci cand masina e pe leasing (dar fara ajutor din partea bancii) 2. Dobanda e mica de fatada , pentru ca la 30000 LEI / 5 ani diferenta de rata era de 28 LEI vs un credit normal (obtinut cum s-ar zice ... cu buletinul). 3. Dureaza cel putin 1 luna pana cand se rezolva dosarul - deci nu poti avea pretentia la promotii de stoc - ca se epuizeaza de 3x pana cand iese dosarul tau. 4. Efectiv bancile nu stiau cu ce se mananca , iar dealerii se fastaceau cand le puneam problema astfel 5. Conditiile pentru a cumpara aceiasi masina pe numele (meu de ex) spre deosebire de al sotiei , ne-a scutit vreo 15oo LEI la RCA .

  • sapphire, miercuri, 28.10.2015 17:24

    dacă punea mașini la vânzare gen x6, range rover sport și s classe sigur adunau 16.000 de comenzi, dar așa sa te duci să cumperi sandero și fiesta cum... păi bă s-a săturat tinerii de dacia că așa a avut și bunicu și tata... prima mașină trebuie să fie ceva extravagant nu ?!

  • rov, miercuri, 28.10.2015 23:07

    va dati seama cum e facut si codul fiscal...

  • iuliohir, joi, 29.10.2015 07:39

    Doar 120 de fraieri au muscat momeala ? Haide mai..suntem romani..putem mai multi ! Noi mereu suntem campioni la luat tepe ! Si le luam de 26 de ani..cel putin !