UPDATE FOTO, INFO: Toyota CH-R este noul SUV de segment compact al mărcii japoneze

Publicat marţi, 01.03.2016 18:01 de Mircea Meşter

Foarte popularul segmentul al SUV-urilor compacte va avea din această primăvară un membru semnat Toyota. Noul C-HR este o mașină agresivă cu look de concept care va putea fi cumpărată așa cum o vedeți din showroom-uri.

După câteva luni de așteptare, atât cât a trecut de la prezentarea conceptului C-HR, Toyota a dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Geneva o versiune de serie a celui mai mic SUV din propria gamă.

Look provocator

Primul lucru pe care-l observăm în ceea ce privește noul model al japonezilor este faptul că acesta își păstrează liniile agresive demne mai degrabă de un concept decât de o mașină de serie.

Toyota are astfel mari șanse să aibă cea mai "curajoasă" mașină din segment. Constructorul japonez încearcă să demonstreze astfel că este departe de a fi producătorul cu linii plicticoase de acum 4-5 ani, noile generații ale modelelor sale urmând un drum complet diferit de ceea ce obuișnuiam să vedem în showorom-urile brandului nipon.

N-o să găsiți ușor un profil mai agresiv în zona SUV-urilor de segment C

În ceea ce-l privește pe Toyota C-HR, caracteristicile principale la nivel estetic vizează un look de coupe avantajat de faptul că portierele posterioare au mânere poziționate atipic, în colțul superior, și geamuri foarte mici. În rest, remarcăm look-ul dinamic și spatele cu stopuri modelate 3D, un artificiu care începe să devină comun pe modelele de generație recentă ale multor constructori auto.

Două variante de motorizare: hibrid sau 1.2 Turbo

Fiind construit pe platforma celei mai recente generații Prius, noul C-HR va primi o versiune hibridă care vine cu un motor pe benzină de 1.8 litri care funcționează în paralel cu un motor electric. Sistemul generează 122 de cai putere, dar emite doar 90 de grame CO2/km.

Noul SUV de segment B al japonezilor va mai miza pe două motoare pe benzină, 1.2 și 2.0, dar ultimul nu va fi destinat Europei. În cazul versiunii 1.2 turbo, clienții se vor putea baza pe 115 CP și pe o cutie manuală sau pe una automată de tip CVT. Noul C-HR nu are versiuni diesel, iar cutiile automate standard sau cu dublu ambreiaj lipsesc din peisaj.

La nivel de dotări, Toyota C-HR vine încă din versiunea standard cu pachetul Safety Sense, care include alertă și frânare automată în caz de coliziune frontală iminentă, cititor de semne de circulație, cruise control adaptiv și asistent de fază lungă/scurtă.

Dimensiuni de segment compact

Deși look-ul său nonconformist ar putea să-l recomande în segmentul B, acolo unde există modele precum Renault Captur, Mazda CX-3 sau Opel Mokka X (facelift lansat de asemenea la Geneva), dimensiunile lui C-HR ni-l prezintă ca pe un rival direct al SUV-urilor imediat superioare: Qashqai, Kadjar, Sportage, Tiguan sau noul Seat Ateca, care a văzut și el lumina zilei la Salonul de la Geneva. (informații la care au contribuit userii emil și MCB)

  • 67, sâmbătă, 27.02.2016 12:21

    Cel mai frumos SUV de clasa mica din segment. Arata ca un concept. Se pare ca nu doar Lexus foloseste aceasta strategie agresiva. Sa speram ca interiorul este peste asteptari. Bucuros e faptul ca e primul SUV B din segment care vine cu sistem hybrid. Un mare plus !

  • ioi, sâmbătă, 27.02.2016 12:28

    Acum vine VW cu niste motoare adevarate si ii desfiinteaza. Multumesc Madalescu ca mi-ai sters orice urma de admiratie fata de marcile japoneze , americane si coreene.

  • vw, sâmbătă, 27.02.2016 13:16

    ... ca design ,cu siguranta ca acest C-HR va bate toata concurenta....fenomenal!!!!!!

  • cristian-andrei, sâmbătă, 27.02.2016 13:35

    Remarcabila,daca in afara de hibrid va avea si benzinarul 2 T va fi bestiala.

  • emil, sâmbătă, 27.02.2016 13:46

    C-hr-ul este în clasa Qashqai nu în cea a Juke-ului, adică în C (cum ii spune și numele) nu în segmentul B. Ampatamentul conceptului este de 2640 , iar dimensiunile exterioare în jur de 4350. Confuzia se face, bănuiesc din cauza Rav-ului care are ampatament aproximativ la fel cu cel al C-hr-ului. Eu am văzut mașina acum 2 ani la o prezentare restrânsă a lui Toyota și impresia lăsată este ca e mai mare decât un Juke sau un Captur.

  • Toyo, sâmbătă, 27.02.2016 14:30

    Si trantesc acum un interior batranesc specific Toyota de anii '80 de s-a terminat toata distractia...

  • LauCalin, sâmbătă, 27.02.2016 17:07

    Eu il vad ca fiind urmasul lui Urban Cruiser.

  • honda, sâmbătă, 27.02.2016 18:07

    nu vi se pare ca are look de Honda si nume in stil Honda :) ?

  • rov, sâmbătă, 27.02.2016 18:17

    eu il vad ca urmasul frumos al lui juke...

  • Istrate, sâmbătă, 27.02.2016 18:54

    Arata in mare stil. De obicei in clasa asta pionierii erau Juke si CX-3, acum va urma si C-HR ( un nume care il pronunti cam greu ) . Pretul cu siguranta va fi Toyota, adica mare fata de restul concurentei. Exact ca Honda H-RV care nu o vezi pe tsrazi datorita pretului mare. Cu pretul unui H-RV cumperiJuke Nismo RS de 220CP si iti ofera performanta.

  • Mitica Blajinul, sâmbătă, 27.02.2016 22:12

    Cheama-l ,mah, pe istrate. Ba nu, pe cristi.

  • Moldovean, sâmbătă, 27.02.2016 22:52

    Prima dată am crezut că e Honda. Designul, cam din toate părțile, dar mai ales din spate, îmi aduce aminte de Honda.

  • rov, duminică, 28.02.2016 01:59

    manerul de la usa din spate e bestial. Cand ai geanta intr-o mana, telefonul la ureche si mai si ploua...

  • vianu, duminică, 28.02.2016 10:53

    @rov....si problema ar fi? :) Deschizi cu a 4 mana daca celelalte 3 sunt ocupate cu geanta, telefonul si umbrela. Hai sa cautam nod in papura, de parca usile culisante se deshid mai simplu sau chiar clantele clasice....Eu vad altceva, un copil nu ar putea ajunge pana la clanta. N'ar fi chiar o problema dar totusi pozitionarea, din poze, nu pare foarte fericita. Masina....am spus-o si cu alta ocazie, are un design ce depaseste limitele impuse de "sobrietate, maturitate, etc". Ca si francezii, japonezii/asiaticii par sa identifice nevoia de a iesi din masa amorfa de utilizatori de automobil. Asemanarea cu Civic e observabila dar Honda si-a cumintit designul asa ca nu vad o tragedie, mai ales ca acest C-HR cu toate muchiile, unghiurile si fantele sale are un design inchegat si cu o anumita logica. Juke are un rival serios, acum.

  • zagado26, luni, 29.02.2016 21:12

    Stopuri copiate dupa Honda Type R si maner usa spate dupa Honda Civic. Sa vedem varianta de serie totusi.

  • vianu, luni, 29.02.2016 21:33

    pai asta e de serie... conceptul a fost deja prezentat. Daca e sa te uiti la noul Prius sau la Mirai e in aceasi filosofie de design. nu cred ca vor mai schimba ceva...poate doar manerul usii spate :)

  • LUCCI, luni, 29.02.2016 23:58

    Daca isi ia si Adi Minune unul, cum intra in spate, ca nu ajunge la manerul portierei?

  • dgate, marţi, 01.03.2016 12:36

    o toyota aygo umflata cu pompa:))patetic

  • Mda, marţi, 01.03.2016 22:43

    Pe bune doar un singur motor conventional pe benzina de 1.2 ? Adica in total 2 motoare un hybrid care probabil va fi scump si un 1.2 anemic pe un SUV chiar si mic? Parerea mea este ca nu va avea mare succes daca nu mai adauga motoare in Europa. Cel mai probabil acel 1.2 nu va putea fi comandat cu 4x4 si fara cutie automata dublu ambreaj.

  • emil, miercuri, 02.03.2016 16:05

    Pentru cei care au ignorat mesajele mele anterioare, asa cum spuneam C-HR-ul este in segmentul C, asa cum ii spune numele. Datele oficiale dau urmatoarele dimensiuni: - lungime / latime / inaltime / ampatament: 4.350 / 1.795 / 1.565 / 2.640 La Qashqai avem: 4.377 / 1.806 / 1.590 / 2.646 La Juke avem:4.135 / 1.765 / 1.565 / 2.530 Va rog sa comparati voi aceste date si sa decideti care este concurentul.

  • MCB, miercuri, 02.03.2016 16:31

    Buna ziua, Contradictie intre autori de articole pe aici ? http://www.automarket.ro/stiri/se-pregateste-un-nou-atac-la-nissan-juke-toyota-a-anuntat-data-de-lansare-66881.html Multumim pentru informatii

  • MCB, miercuri, 02.03.2016 16:51

    Segment C spune si UK Poate reusiti sa revizuiti articolul http://blog.toyota.co.uk/toyota-chr-geneva-motor-show-2016

  • mircea, miercuri, 02.03.2016 17:02

    @emil, @MCB Aveți dedicat un paragraf în știre :) Thanks.

  • emil, miercuri, 02.03.2016 17:06

    Buna Mircea, nu era cazul, dar iti multumesc pentru fair play.

  • Kirotractor, vineri, 04.03.2016 20:29

    Design nu doar original (chestie valabila si pt. Juke), ci si f. reusit, spre deosebire de al oribilului Nissan - parerea mea doar, normal, ca altfel n-am vedea atitea Juke-uri. Cred deci ca se va vinde in draci si-n Europa, indiferent de paleta motorizarilor.

  • Avyped, vineri, 26.08.2016 15:33

    de ce atatea comparatii cu Nissan Juke, cand de fapt seamana cu Honda HR-V/Vezel toata ziua...

  • remus1, sâmbătă, 01.10.2016 23:20

    eu de abia astept sa-l cumpar

  • pif666, vineri, 16.12.2016 19:51

    interiorul este ok. mai putin displayul cu navigatia. este pus naspa si ditamai. am vazut ca mai toti il pun ditamai,eu nu sunt de acord. la volan trebuie sa fi atent la condus in fata si nu la filme pe tv . iar cu navigatia care o folosesti destul de rar,auzi ce zice aia. nu iti trebuie tv de 30 cm . poate sunt subiectiv. eu prefer mai mic si care sa se plieze -gen audi a8 . la cat de putin il folosesc ,mai bine acolo pitulat. ca sa nu zic ca daca incearca una sa se suie peste tine la volan,il rupe garantat cu poponetul :)))) in rest totul la superlativ . desen + motor peste nota 10 +