Noul Renault Scenic vine cu jante de 20 de inch în echiparea standard. Renault: "Este ultima șansă pentru a vinde monovolume"
Designerul-șef al celor de la Renault susține că aspectul lifestyle pe care-l are noul Scenic este principalul avantaj al acestui model în fața declinului apăsat a acestui segment în Europa.
Declinul monovolumelor la nivel european este recunoscut de oficialii mărcilor auto, care au ales două căi separate pentru a trece peste scăderea accentuată a vânzărilor în acest segment. Unii, precum Mazda, au ales să elimine complet acest tip de modele din gamă pentru a se concentra pe linia de SUV-uri. Alții, precum Renault. au transformat modele care acum câțiva ani erau monovolume clasice de familie, precum Espace și noul Scenic, ultimul tocmai lansat la Salonul de la Geneva, în crossovere lifestyle. Scopul: atragerea familiștilor printr-un pachet care renunță la formele plictisitoare ale monovolumelor fără a compromite spațiul și aspectul practic al acestor mașini.
Cel mai bun exemplu în acest sens legat de noul Scenic este faptul că modelul francez va fi lansat pe piață cu jante de 20 de inch în dotarea standard. Scenic devine astfel primul model din zona non-premium care are curajul de a se lansa pe piață cu o astfel de dotare în echiparea de bază. În plus, Scenic se tranasformă estetic într-o mașină care preia liniile SUV-ului compact Kadjar și interiorul lui Megane pentru a oferi acces la tehnologiile de dată recentă dezvoltate de Renault.
"Dacă am fi lansat un monovolum clasic, am fi fost morți"
"Este ultima șansă pentru a vinde monovolume. Dacă nu putem vinde o mașină frumoasă și sexy care vine în versiunea standard cu jante de 20 de inch, nu știu ce ar putea funcționa", se destăinuie Laurens van den Acker, directorul de design al celor de la Renault, într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar. "Dacă vreo mașină mai are șanse în segmentul monovolumelor, în mod sigur Scenic este această mașină. Aduce puțină viață și bucurie în această clasă. Dacă am fi lansat un monovolum clasic, am fi fost morți. Dar, la cum arată Scenic, avem o oportunitate majoră să facem lucrurile să funcționeze", încheie designerul sub bagheta căruia a avut loc revoluția estetică Renault.
Noul Scenic nu vine în România
Cea de-a patra generație a lui Renault Scenic a fost lansată oficial în 1 martie, la Salonul Auto de la Geneva. Deși va fi lansat în această vară la nivel european, modelul francez nu va fi adus în prima parte a cerierei sale de piață pe piața din România din cauza faptului că cererea redusă pentru acest tip de modele la noi în țară nu justifică cheltuielile de import și omologare ale mașinii.
okeiiii.... sa vedem: - o janta de aliaj de 20'...minim 250Eu - o anvelopa mai rasarita, sa zicem Dunlop, inca 250Eu Deci, sa intri in iarna cu incaltarile potrivite sari usor de 1000Eu..."nice" daca nu esti atat de nebun incat sa iei si jante "de iarna" :) Dar, sincer, zau ca masina asta ar merita achiziotionata: e mai mult decat Captur (dupa mine foarte slab) mai putin Kadjar si nu atat de pretentios ca un Espace. Scenic arata bine si daca esti mai numeros iti faci treaba.