Oficialii Tesla Motors, trași de urechi de autoritățile americane: au încercat să ascundă defecte prin înțelegeri confidențiale semnate cu clienții
O serie de probleme la nivelul suspensiilor unor exemplare Model S au fost reparate gratuit de Tesla în schimbul păstrării confidențialității din partea clienților. Autoritățile americane susțin că mișcarea e una "problematică".
Nicio zi fără Tesla Motors. După ce ieri am aflat opinia lui Sergio Marchionne cu privire la modelul de business promovat de Tesla, veștile care vin astăzi din Statele Unite cu privire la compania americană nu sunt deloc unele pozitive. Conform unui comunicat publicat de NHTSA, organizația care supraveghează siguranța din trafic în SUA și care emite ordinele de recall, compania Tesla Motors este acuzată pentru faptul că le-a oferit posesorilor lui Tesla Model S un contract de confidențialitate în cazul unor reparații la nivelul suspensiilor.
Mișcarea făcută de Tesla este "problematică", spun cei de la NHTSA, în condițiile în care clienții nu mai au libertatea de a anunța autoritățile cu privire la orice problemă tehnică care ar putea avea caracter general și care ar putea duce ulterior, după analizele inginerilor, la o rechemare în service
"NHTSA a informat imediat Tesla Motors că orice formulare care implică împiedicarea clienților de a contacta agenția este inacceptabilă. NHTSA se așteaptă ca Tesla să elimine aceste formulări", a declarat Bryan Thomas, purtătorul de cuvânt al NHTSA.
Conform modelului de înțelegere (denumit oficial Goodwill Agreement) pe care Tesla Motors l-a înaintat către cel puțin 3 clienți, aceștia se obligă "să păstreze confidențiale suma alocată de Tesla prin contract pentru reparație, termenii înțelegerii și incidentele sau cererile legate care duc sau care sunt legate de contract". Contractul oficial poate fi consultat în întreaga sa formă aici.
Deși contractul în schimbul căruia clienților le erau reparate suspensiile nu specifică clar interzicerea comunicării problemei tehnice în sine către NHTSA, autoritățile americane consideră că o astfel de înțelegere ar bloca comunicarea normală pe care o au cu clienții care sunt puși în fața unor probleme tehnice.
UPDATE: Reacția Tesla Motors
Tesla Motors a reacționat printr-un comunicat oficial în tentă ostilă în care compania susține că va schimba modelul de contract pe care-l semnează clienții care acceptă reparații gratuite în afara garanției, dar că intenția sa nu a fost aceea de a ascunde de NHTSA eventuale defecte. Mai mult, compania susține că problema la nivelul suspensiilor de la care a pornit întreaga discuție este una punctuală și "anormală", nefiind înregistrate mai multe cazuri.
Comunicatul semnat de "Echipa Tesla" sugerează faptul că vina pentru probleme de rugină survenite la nivelul suspensiei exemplarului Model S care a cauzat discuția aparține mai degrabă mediului în care proprietarul a condus mașina, explicând în detaliu faptul că, în momentul în care a ajuns la service, Model S era "acoperit cu praf" din cauza "drumului pietruit" pe care proprietarul mașinii îl accesează pentru a ajunge acasă.
Tesla nu ezită nici să treacă peste uzanțele de comunicare ale unei companii, numindu-l ironic pe autorul articolului de la care a pornit toată povestea "un suflet bun" care a încercat să atace anterior compania americană, eventual cu . În sfârșit, comunicatul Tesla Motors, care poate fi citit în întregime aici, susține că "nu există nicio companie auto la nivel mondial care ține mai mult la siguranță decât Tesla".
via Autmotive News (înreg.)
Asteptam fanul nissan sa ne spuna(minta) cum sta treaba. Mai nou si Mircea are ceva cu Tesla. Urata treaba!!