Toyota va dezvălui în ianuarie o nouă strategie: zeci de modele hibride, plug-in hybrid și electrice vor fi lansate în următorul deceniu
Toyota va prezenta la Salonul Auto de la Detroit o nouă strategie de dezvoltare, care include lansarea a zeci de modele hibride, plug-in hybrid și electrice.
Toyota Prius a fost primul model hibrid din lume lansat în producție de serie, iar succesul său a stat la baza electrificării gamei de modele a constructorului japonez. În următorii ani, numeroși alți constructori s-au aliniat la acest trend și au extins oferta prin hibrizi plug-in și modele 100% electrice.
Între timp, Toyota a avut o dezvoltare lentă din acest punct de vedere, iar în prezent Prius este singurul său hibrid din gamă (foto) care are și versiune cu încărcare la priză. Lucrurile sunt însă pe punctul de a se schimba, întrucât Toyota va anunța la Salonul Auto de la Detroit din luna ianuarie o nouă strategie pentru electrificarea gamei de modele.
Informația a fost dezvăluită de publicația locală The Detroit Bureau, care afirmă că este de așteptat ca Toyota să anunțe lansarea câtorva zeci de modele hibride, plug-in hybrid și electrice pentru următorii 10 ani.
Oficialii constructorului japonez au confirmat parțial aceste informații, însă nu au intrat în detalii specifice, menționând doar că și mașinile alimentate cu hidrogen reprezintă un punct de interes. "Mașinile electrice sunt în centrul atenției în acest moment, dar clienții și piața vor decide ce tipuri de propulsii vor avea succes. Toyota se va concentra în continuare pe tehnologia hibridă, inclusiv mașini alimentate cu hidrogen, hibrizi plug-in și mașini electrice, chiar dacă am intrat în joc destul de târziu", a precizat Akio Toyoda, președintele Toyota.
Anterior, Toyota a confirmat investiții masive în mașini electrice și în dezvoltarea unui nou tip de acumulator solid-state care să ofere o autonomie mai mare. În plus, japonezii au format un parteneriat cu conaționalii de la Mazda pentru dezvoltarea în comun a mașinilor electrice.
De ce TOYOTA ( o firma respectabila, care produce masini excelente) se misca atat de greu, atat de tarziu....?! O fi de vina si legislatia dura din China, care a inteles trendul electric foarte bine si cere acest gen de autovehicule cat mai repede (2018-2020 cu pasi foarte rapizi de implementare si ....ATENTIE ....fara hiibrizi - specialitatea firmei TOYOTA....) ?! TESLA produce in SUA vehicule electrice de mai bine de 5 ani iar la anul deschide o fabrica noua in China, dupa ce tatonase anterior si Batranul Continent !!! Personal mi-ar place o TOYOTA electrica: cu 4x4, A.C., autonomie de 500-600 km avand un design gen: SEAT Ateca, WV T-Roc, SKODA Karoq, PEUGEOT 3008 sau SUZUKI Vitara, la cca. 23-25.000 EURO.... Maine as cumpara-o.....