Premieră pentru Alianța Fiat-Chrysler: Jeep a depășit vânzările Fiat în prima parte a anului
Jeep a comercializat 670.000 de mașini la nivel global în primele 5 luni ale anului și a depășit în premieră Fiat, care se confruntă cu scăderi semnificative pe toate piețele, cu excepția Americii de Sud.
Fiat traversează o perioadă modestă din punct de vedere al vânzărilor și pregătește deja o restructurare majoră a gamei de modele, astfel că se va concentra în Europa doar pe modelele de oraș 500 și Panda, în timp ce subcompacta Punto și compacta Tipo vor fi eliminate.
Consecința directă este că Fiat a comercializat doar 630.000 de unități la nivel global în primele 5 luni ale anului, concomitent cu o creștere spectaculoasă a vânzărilor Jeep, un alt brand din cadrul Alianței Fiat-Chrysler.
Datele raportate de compania de analiză Jato Dynamics arată că vânzările Jeep din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) au crescut cu 62%, la 78.000 de unități, în timp ce în regiunea NAFTA (SUA, Canada și Mexic) a înregistrat o creștere de 23%, la 452.000 de unități.
În paralel, vânzările Fiat au scăzut cu 9% în regiunea EMEA, la 450.000 de unități, și cu 41% în regiunea NAFTA, la 11.000 de unități. Singura regiune în care Fiat a înregistrat creșteri este America de Sud, însă cele 170.000 de unități comercializate aici nu au fost suficiente pentru a menține Fiat în fața Jeep.
Succesul celor de la Jeep se datorează popularității în creștere a unor SUV-uri precum Renegade, Cherokee și Compass, prin care brandul american a schimbat în bună măsură percepția clienților obișnuiți anterior doar cu modele off-road.
Problemele celor de la Fiat au condus inclusiv la speculații cu privire la o eventuală achiziție din partea Hyundai, dar și la amenințări cu greva la o uzină din Italia după ce acționarul principal a investit 105 milioane de euro pentru a-l transfera pe fotbalistul Cristiano Ronaldo de la Real Madrid la Juventus.
Via Caradisiac
Ținta pentru 2018 este de două milioane unități, puțin probabil s-o atingă, dar chiar și așa Jeep merge bine, singura marcă din grup, FCA supraviețuiește cu ajutorul Jeep. Despre Fiat ce să mai spunem, vor scadea si-n America de Sud în maxim doi ani, dacă vor păstra actuala gamă, fără modele noi.