Îmbunătățiri pentru BMW i3 și i3 S: baterie de 42.2 kWh și autonomie de până la 310 kilometri conform standardului WLTP
BMW a pregătit un pachet de îmbunătățiri pentru i3 și i3 S. Începând cu luna noiembrie, clienții vor putea opta pentru un acumulator cu o capacitate de 42.2 kWh. Astfel, autonomia lui i3 crește până la 310 kilometri, iar cea a lui i3 S ajunge până la 285 de kilometri. Valorile anunțate sunt calculate conform noului ciclul WLTP.
În urmă cu mai bine de 10 ani, constructorul german demara "Project i", un program prin intermediul căruia BMW a dezvoltat sub-brandul i și a dat naștere modelelor i3 și i8. BMW a continuat investițiile în electro-mobilitate, iar astăzi, nemții vin cu o serie de îmbunătățiri pentru modelul i3.
În 2013, în momentul lansării lui i3, bateriile utilizate de nemți aveau o capacitate de 22.6 kWh. Acum, producătorul german prezintă varianta echipată cu un acumulator cu o capacitate de 42.2 kWh. Noua baterie dezvoltată și produsă de BMW în cadrul fabricii din Dingolfing integrează 8 module, fiecare dintre acestea având 12 celule.
BMW i3 echipat cu noul acumulator este capabil să ofere o autonomie cuprinsă între 285 și 310 kilometri (consum mediu de 13.1 kWh/100 km), valori obținute în urma noului ciclu de testare WLTP. În cazul versiunii i3 S, noua baterie de 42.2 kWh este capabilă să suțină un drum de maximum 285 de kilometri (consum mediu anunțat între 14.0 și 14.6 kWh/100 km).
Sistemul de propulsie electric pregătit de BMW nu a suferit modificări. În cazul lui i3, acesta oferă 170 de cai putere, în timp ce pe versiunea i3 S dezvoltă 184 de cai putere. BMW i3 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.3 secunde, în timp ce repriza 80 - 120 km/h se desfășoară în 5.1 secunde. Varianta i3 S este capabilă să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6.9 secunde, în timp ce pentru repriza 80 - 120 km/h, modelul german are nevoie de doar 4.3 secunde.
Conform oficialilor germani, versiunile echipate cu bateria de 42.2 kWh vor fi disponibile începând cu luna noiembrie.
Tot din noiembrie, clienții vor putea comandat un pachet sport pentru varianta i3. Acesta include o suspensie sport (disponibilă standard pe i3 S), jante de 20 de inch și o serie de accesorii de caroserie vopsite în negru. Pe lista noutăților trecem și nuanța de caroserie Jucaro Beige cu accente Frozen Grey, dar și farurile adaptive cu LED și funcție Matrix pentru faza lungă.
Pentru marile orașe este perfect un i3, dimensiunile mici îl recomandă, pentru cine merge 50-60 km pe zi, încărcarea se face o dată pe săptămână, singurul mare dezavantaj rămâne prețul, cu toate că este puțin probabil ca Bmw să facă profit cu acest model, mai ales că nu are caroserie clasică de oțel, plasticul ranforstat cu carbon nu este ieftin.