Înmatriculările Dacia au scăzut cu 31% în Europa în luna ianuarie: piața europeană a înregistrat un declin de 7%
Dacia a înmatriculat 30.000 de mașini în Europa în luna ianuarie, în scădere puternică cu peste 31% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în contextul în care piața europeană a înregistrat un declin de 7%.
Industria auto europeană are parte de un debut de an modest în privința înmatriculărilor, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Datele oficiale arată că înmatriculările au scăzut pe Bătrânul Continent cu 7.4%, la aproape 957.000 de unități. ACEA susține că această scădere are cel puțin trei cauze principale: schimbarea modului de taxare în anumite state, care a determinat înmatricularea unui număr ridicat de mașini în decembrie, plus climatul economic global în deteriorare și ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană.
Dacia nu a fost imună la aceste cauze și a înregistrat o scădere de 31.4% a înmatriculărilor în luna ianuarie, la 30.475 de unități. De altfel, doar trei constructori au înregistrat rezultate mai slabe decât Dacia, și anume Smart (-88%), Alpine (-84%) și Lada (-42%), însă aceștia sunt producători de nișă cu numai câteva sute de unități înmatriculate.
Interesant este că Dacia, Alpine și Lada sunt toate branduri din cadrul Grupului Renault, iar contra-performanța acestora este completată de brandul Renault cu o scădere de 6.7%, la 67.320 de unități.
Doar 8 mărci au reușit să înregistreze o evoluție pozitivă a înmatriculărilor, iar 5 dintre acestea sunt premium sau sportive și se adresează unui public mai restrâns. Astfel, lista mărcilor aflate pe creștere este compusă din BMW, Audi, Lexus, DS, Porsche, Toyota, Seat și Mitsubishi.
Într-un clasament general al mărcilor, Volkswagen rămâne de departe cea mai importantă marcă europeană, cu peste 133.000 de unități înmatriculate și o cotă de piață de aproape 12%, și este urmată de Peugeot și Renault.
Clasată de regulă în preajma locului 10, Toyota a fost în luna ianuarie a patra marcă în Europa, urmată de Mercedes-Benz, BMW, Ford, Skoda și Audi, în timp ce Opel completează top 10.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian. 2020 |
Înmatriculări ian. 2018 |
Evoluție |
1 | Volkswagen | 133.616 | 142.800 | -6.4% |
2 | Peugeot | 74.297 | 81.829 | -9.2% |
3 | Renault | 67.320 | 72.138 | -6.7% |
4 | Toyota | 66.851 | 61.383 |
+8.9% |
5 | Mercedes | 65.020 | 65.973 |
-1.4% |
6 | BMW | 64.123 | 59.172 |
+8.4% |
7 | Ford | 62.978 | 77.365 | -18.6% |
8 | Skoda | 59.581 | 60.998 | -2.3% |
9 | Audi | 58.440 | 53.841 |
+8.5% |
10 | Opel | 51.004 | 69.751 | -26.9% |
11 | Citroen | 47.592 | 51.722 | -8.0% |
12 | Fiat | 47.225 | 48.254 | -2.1% |
13 | Hyundai | 41.527 | 44.679 | -7.1% |
14 | Seat | 39.856 | 36.498 | +9.2% |
15 | Kia | 37.931 | 38.040 | -0.3% |
16 | Nissan | 31.842 | 32.008 | -0.5% |
17 | Dacia | 30.475 | 44.393 | -31.4 |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie (care a părăsit Uniunea Europeană în 31 ianuarie) și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via ACEA
v-am zis io că nu-s bune de nimic daciile. octavia 2 e un vis.