Viitoarele modele Saab ar putea avea motoare BMW

Publicat vineri, 11.06.2010 18:00 de Mircea Meșter

Motoarele BMW de 1.6 litri ar putea apărea pe noua generaţie Saab 9-3 şi pe viitorul model subcompact de oraş 92.

Saab ar putea să utilizeze motoare produse de BMW pe viitoarea generaţie a modelului 9-3 şi pe viitorul Saab 92, modelul de oraş pe care îl plănuiesc suedezii peste doi ani. Conform unor informaţii publicate astăzi de britanicii de la Autocar, în discuţie este unitatea de 1.6 litri utilizată în gama Mini, aceasta urmând să fie utilizată în diverse variante de putere.

Motorul turbo de 1.6 litri va fi declinat de inginerii Saab, care vor utiliza întregul lor know-how în ceea ce priveşte supraalimentarea şi tehnologiile adiacente pentru dezvoltarea unor versiuni care vor putea acoperi o gamă largă de gusturi ale viitorilor clienţi. Astfel, Saab urmează să primească versiunile de 184 şi de 112 CP ale motorului turbo de 1.6 litri dezvoltat de nemţi, suedezii mergând pe o calibrare a acestora în funcţie de propriile nevoi.

Ideea unui astfel de schimb ar fi agreată şi de oficialii BMW, care declarau recent că nu au nicio problemă legată de împrumutul propriilor motoare către alte părţi interesate.

via | Autocar

  • dany, vineri, 11.06.2010 22:13

    super

  • 1.6 thp, vineri, 11.06.2010 22:35

    unitatea 1.6 thp este realzata de BMW si Peugeot......nu doar de BMW.....putin respect totusi....nu neaparat pentru fanii acestei marci, cat pentru tine ca jurnalist si pentru cititori.

  • Napoleon, vineri, 11.06.2010 23:43
    asa zice Autocar

    Pt ca habar nu are pejos de motoare turbo benzina cu injectie directa si double vanos. Pejos ramane la tractorase fumigena.

  • ztele, sâmbătă, 12.06.2010 00:31
    :)

    Ba chiar in colaborare cu Peugeot sunt facute acele motoare. Apropo, Napoleon, ia vezi de cine e conceput motorul de 2.0 diesel de la BMW, o sa ai o surpriza;)

  • @Napoleon, sâmbătă, 12.06.2010 01:29

    Cand ai vazut ultima data un Peugeot fumigena? Ca ele au filtru de particule inventat de ei inca din 2000..... Daca vrei sa faci un comentariu tendentios, fi istet si documenteaza-te inainte... parerea mea. Bafta

  • @ @Napoleon, sâmbătă, 12.06.2010 09:14

    Da, au filtre de particule, dar filtrul asta trebuie sa fie schimbat la fiecare 120,000 km insa cu pretul prohibitiv pe care il are putini il schimba . Iar fara filtru de particule functional iti sugerez pentru binele sanatatii tale sa depasesti imediat o masina cu motor HDI cu filtrul expirat pe care ai ghinionul sa o intalnesti in drum . Intra pe forumurile Citroen si Peugeot si vei vedea ca am dreptate .

  • @ ztele, sâmbătă, 12.06.2010 09:36
    BMW foloseste motoare diesel PSA doar pentru marca Mini

    MOTORUL DIESEL DE 2.0 L BMW IN 4 CILINDRI ESTE CONCEPUT IN HOUSE DE BMW FIIND DERIVAT DIN MOTORUL DIESEL DE 3.0 L IN 6 CILINDRI . BMW foloseste motoare diesel PSA doar pentru marca Mini dupa ce in trecut a folosit motoare diesel de la Toyota . Daca esti atat de sigur pe tine da-mi un singur link extern in care sa se spuna clar ca motorul diesel BMW de 2.0 L este conceput de PSA .

  • Hadouken, sâmbătă, 12.06.2010 14:08

    cu motorul BMW ar fi nu doar o masina deosebita, ci o masina superba! (perfecta in opinia mea)

  • Napoleon, sâmbătă, 12.06.2010 15:42
    cenusareasa auto

    Bai terminati cu prostiile 2.0 diesel 170 CP e un motor dezvoltat numai de BMW. Si mai subtire cu pejos ca sunt si ei p'acolo, undeva prin colt. Daca nu sarea Ford cu cascaval nu aveau bani sa proiecteze nici 1.6 diesel. Prea multe cooperari, care e motor 100 % pejos ? 1.4 75 cp ? gen Logan

  • ForeverSaab, joi, 17.06.2010 23:10
    incredibil...

    Acum realizez cu stupoare ca ce de la GM sunt atat de tolomaci incat nici macar sa distruga o marca de calibru nu au habar,asa ca ce si-au zis dansii in barba? "Haideti s-o pasam unora care s-ar pricepe"...in speta niste anonimi...notorii ca Spyker,care nu numai ca se dovedesc total paraleli cu conceperea unui motor propriu(nu mai zic si performant), dar ei traiesc ca puii aceia proaspat iesiti din gaoace care nu pot supravietui fara ca mamicuta lor sa nu le umfle gusile nonstop,mai concret sunt dependenti de motorizarile VWAG ca narcomanii de prafuri...I-auzi ce idee mareata i-a cutremurat deunazi: "Noi (Spyker propriu zis) ne vom baza pe Audi V10 pana murim si amicilor nostri de la Saab le vom vari pe gat BMW engine,care-i problema daca lipsa de personalitate va face ravagii in constiintele noastre,fundamental va fi sa vindem cat mai mult,ca doar de-aia i-am preluat pe amaratii astia!"...da,dar macar neleptii de la GM le-au lasat mica satisfactie de a uza de traditionalul Saab H engine pe modelele 9-5 chiar pana in ziua de azi,iar mai sportivul 9-3 s-a bucurat de motorizarea respectiva pana in 2002.Dar,fratilor,olandezii lu' peste vor sa comita un sacrilegiu urias fara sa-i doara inima.Este ca si cum nevasta-ta s-ar umple toata viata de samanta altor barbati,dar conventiile te obliga s-o iubesti la nebunie,ca de,este nevasta-ta!Cam asa ma voi simti eu unul cand voi vedea samanta BMW fix in inima tehnica a SAAB.OK,este perfect adevarat ca suedezii au detinut in toate istoria lor motoare preluate de la altii,dar i-a interesat numai designul de principiu (spre deosebire de Spyker,care nu sunt specialisti la subansambluri,accesorii si sisteme de bord ca SAAB,asa ca cel mult adapteaza "intrarile si iesirile" motorului brut Audi specificului lor functional,adica chiar li se livreaza pe bune blocurile motoare respective,transportate din Germania,nicidecum nu le reconstituie ei dupa schitele originale cu dimensiuni si parametrii standard,nici n-au bani pentru asta,apeland la mafia rusa ca sa poate cumpara un producator falimentar,dar totusi valoros,scump,de serie,ca SAAB,plus ca interioarele,functiile si formele externe ale Spyker-urilor sunt socant de oribile,uitati-va la poze!) ,pe care l-au imbunatatit insa atat de mult incat nu mai semana la final cu schitele originale,producand astfel niste motoare realmente fiabile (cu care au speriat in raliurile Europei!) din niste ciurucuri ordinare gen DKW two stoke,Ford Taunus V4 si Triumph slant Inline 4,aceasta din urma baza tehnica a celebrei si inca extraordinarei motorizari H din anii 1980-1990.Deci,sintetizand sugestiv, sa preiei niste conceptii ratate de la altii si sa le transformi miraculos,in scurt timo, in niste mecanisme potente,mi se pare chiar mai ingenios decat sa-ri ridici propriile motoare de la zero absolut,numai pe spezele tale,pe munca si pe inteligenta ta,cum se lauda gaunos triada germana Daimler-VWAG-BMW,iar la capatul celalalt al lumii Toyota.De aceea SAAB ramane un simbol suculent al fantasticului omnicreativ,ceea ce multi,mai mari si mai tari, n-au putut tolera sub nici o forma si iata de ce s-a nascut aceasta situatie mizerabila pentru admirabila (ca martiraj administrativ) marca suedeza,din care nu se mai intrevede soarele renasterii ca din cenusa...Un blestem atat de persistent mai rar si cu greu se pomeneste.Destinul SAAB se ingemaneaza cu al Romaniei:in 1989 a aparut un punct de cotitura care promitea vizibil orizonturi nemaipomenite pentru ambele entitati,dar totul s-a demonstrat pana la urma un plan mincinos,fatarnic,necurat,menit sa le pulverizeze in neantul fara cap si coada al mediocritatii endemice de proportii globale!Intreaga cheie a intelegerii sta in tenebrele politicii.De orice natura.Din orice colectivitate.Pentru orice scop.Cu aceeasi finalitate...Inchei cu strigatul de disperare al unui fan loial postat mustrator pe youtube : "The true idealism of SAAB is dead!"

  • Rio, miercuri, 30.06.2010 16:11

    Mai exista Saab? Credeam ca falimentase. Cine a cumparat-o?