Volkswagen a cumpărat cea mai mare reţea de dealeri din Europa

Publicat vineri, 12.11.2010 16:23 de Bogdan Mirică

Grupul Volkswagen a anunţat preluarea conglomeratului Porsche Holding Salzburg, cea mai mare reţea europeană de dealeri, cu operaţiuni şi în România.

Volkswagen continuă să îşi clădească bazele unui imperiu european cu o nouă achiziţie importantă, anunţată oficial astăzi de consiliul de conducere. Grupul german va plăti 3.3 miliarde de euro pentru a prelua controlul celei mai mari reţele independente de dealeri din Europa, Porsche Holding Salzburg, asigurându-şi astfel premizele ascensiunii în topul celor mai mari constructori mondiali.

Controlată de familiile Porsche şi Piech, reţeaua de dealeri ajunge în mâinile Volkswagen în încercarea de a scăpa de datoria de 10 miliarde de euro. Compania a luat fiinţă în 1947 în Salzburg Austria, din iniţiativa fiicei lui Ferdinand Porsche, Louise Piech şi a fratelui său Ferry Porsche. Treptat reţeaua de dealeri a crescut şi a ajuns să totalizeze în anul fiscal 2009-2010 un număr de 421.000 de vehicule vândute, cu încasări de 12.2 miliarde de euro.

Martin Winterkorn, preşedintele executiv Volkswagen, a declarat că grupul de dealeri va ajuta constructorul german şi toate brandurile sale să îşi atingă ţinta ambiţioasă de a deveni numărul unu mondial până în 2018, detronând astfel Toyota. Winterkorn a ţinut să sublinieze că grupul Porsche Holding Salzburg îşi va păstra integritatea chiar şi după încheierea procesului de preluare, aşteptat să se finalizeze în prima jumătate a anului viitor.

Momentan, Porsche Holding Salzburg operează în 18 ţări, majoritatea europene, dar şi în China. Compania austriacă are afaceri şi în ţara noastră, unde controlează reţeaua autohtonă Porsche România, cu filiale în Bucureşti şi Timişoara, responsabilă pentru comercializarea modelelor Audi, Seat, Skoda, Porsche, Volkswagen, Lamborghini şi Bentley.

via | automotivenews

  • gigel, vineri, 12.11.2010 16:59

    nu vam spus eu ca wv cucereste lumea?

  • ccd, vineri, 12.11.2010 17:08
    Mda

    Si GM a condus lumea si a dat cu fundu' de pamant. Sa nu se intample la fel si cu VW.

  • @ ccd, vineri, 12.11.2010 18:41
    Comparatia GM - VW Group nu are sens

    VW Group nu suporta comparatie cu GM, care pana de curand nu avea nici o marca globala ( Chevrolet este in prezent singura marca globala GM ) . VW Group cu exceptia SEAT ( peste 90 % din productie este vanduta in Europa ) are toate marcile globale, chiar si Skoda cu exceptia SUA si Canada se vinde peste tot in lume ( are rezultate excelente in China, India si Australia ) . Revenind la GM, cu toate greselile facute, va fi listat din nou la bursa saptamana viitoare cu o valoare piata de aprox. 60 miliarde $ .

  • Sorin, vineri, 12.11.2010 21:12
    VW

    Multi ani, General Motors a fost number one la vanzari. Reteta americana "mare si greu" chiar a fost inspirata si a avut succes. Aveai de fapt "multa masina la bani putini". Apoi, a venit randul japonezilor de la Toyota cu o alta reteta, bazata pe design si tehnica cuminte, simplitate si fiabilitate. Nu au neglijat insa calitatea. Mai nou, nemtii de la VW vor sa debuteze cu o alta reteta bazata pe un mare conglomerat auto. Ideea lor suna cam asa - produse pentru toate gusturile, preturi pentru toate buzunarele. Imposibil sa pleci acasa fara o masina si sa fii nemultumit. Si, cam au dreptate.

  • Luchian, vineri, 12.11.2010 21:22
    Intrebare

    Cum poate sa ii creasca asa mult vanzarile grupului VW acum dupa ce a cumparat Porsche Holding, atata timp cat Porche Holding oricum vindea marea majoriate a masinilor din grupul VW???? O sa inmulteasca cu 2, vanzarile care se fac prin Porche Holding???? Cred ca nu asta este scopul acestei achizitii..... probabil scopul principal este sa detina si sa controze in totalitate toti dealerii din Porsche Holding, nu ca automat o sa ii creasca vanzarile lui VW Group......

  • again, vineri, 12.11.2010 23:09
    doar atat

    au cazut injectoarele la 100000 km la passat. nu au vrut sa le considere defect de fabricatie. pentru mine vW este zero de azi. \punct

  • vxf, sâmbătă, 13.11.2010 01:01
    100 mii km

    ia-ti renault ca iti cand injectoarele la 40 mii si sunt considerate defect de fabricatie , prima data , adoua oara nu mai ai norocul asta deci la 80 mii esti tratat la fel ca la 100 mii la vw ... dar esti fericit ca ai niste piese de rahat care au fost schimbate odata gratis ....

  • vasi, sâmbătă, 13.11.2010 09:31

    daca nu sti conduce un motorinar ia-ti nene bicicleta ca aia nu consuma motorina sa mergi cu a 5 la 1500rot/min,si tot voi a plingeti ,cad injectoarele'masina are un defec e adevarat este piesa ditre volan si pedale

  • Cosmin, sâmbătă, 13.11.2010 13:06
    Miscarea VW Group in Europa de Est este logica, rivalii sai facand si ei miscari similare

    In Europa de Vest, importul de automobile este apanajul exclusiv al contructorilor . Dupa 1990, din cauza volumelor scazute de vanzari, importul de automobile in Europa de Est a fost incredintat de catre constructori unor diversi importatori . Recent, cand volumele de vanzari au crescut, constructorii au preluat importul de automobile si in Europa de Est . In Romania, cele cunoscute exemple sunt Mercedes ( inainte importul era realizat de Tiriac Holding ), Ford ( inainte Tiriac Holding ), BMW, Citroen, etc . Prin urmare, decizia VW Group de a controla complet distributia si vanzarea de automobile in toata Europa este una logica .

  • Claudiu, sâmbătă, 13.11.2010 17:34
    Presa germana : VW Group ( prin Scania AB ) va prelua complet MAN SE

    Cotidianul german Der Spiegel a anuntat in acest week-end ca VW Group pregateste preluarea completa a companiei MAN SE ( http://www.man.eu/MAN/en/ ) in care detine in prezent 29.90 % din actiuni . Cum va face aceasta preluare ? In prima faza, va transfera pachetul de 29.90 % din MAN SE, filialei sale Scania AB ( in care detine 46 % din capital si 71 % din voturi ), dupa aceasta miscare VW Group urmand sa detina intre 75 % si 80 % din capitalul Scania AB . Regulamentul de functionare al MAN SE, conditioneaza ca cel ce detine 30 % din MAN SE este obligat sa faca o oferta pentru restul de 70 % din actiuni si exact acest lucru il va face Scania AB in aceasta luna . Cele 70 % din actiunile MAN SE pe care VW Group nu le detine in prezent, valoreaza 8.3 miliarde euro, suma ce nu reprezinta o problema pentru VW Group ( http://www.ftd.de/unternehmen/industrie/:mangelnde-synergien-scania-soll-man-uebernehmen/50194114.html ) . Tinand cont ca presedintele MAN SE este Ferdinand Piech ( presedintele VW Group ) iar presedintele Scania AB este Martin Winterkorn ( CEO VW Group ), aceasta tranzactie este o pura formalitate ce foarte probabil va fi finalizata pana la la finalul acestui an .

  • Claudiu, luni, 15.11.2010 11:31
    Scania AB a confirmat azi ca este in discutii avansate privind fuziunea sa cu MAN SE

    http://www.thelocal.se/30214/20101115/