Volkswagen: "Nu știm încă dacă softul manipulator a fost folosit și în Europa"
Reprezentanții concernului Volkswagen au confirmat că nu sunt siguri dacă motorizările care sunt vizate de scandalul Dieselgate au folosit sistemul de păcălire a testelor de emisii și în Europa.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Volkswagen Group ar putea să nu fie afectat de scandalul Dieselgate în Europa într-o măsură atât de gravă pe cât se credea până acum, titrează englezii de la Autocar. Citând surse oficiale ale companiei, englezii au descoperit că Grupul Volkswagen nu are certitudinea că mașinile vizate de scandalul Dieselgate au folosit sistemul de păcălire a emisiilor în timpul omologării pentru piața din Europa.
Motivația din spatele acestei situații este simplă: testele de emisii din SUA au fost stabilite la un nivel mult mai strict decât cel din Europa la momentul în care era în vigoare standardul Euro 5. Totul s-a întâmplat din anul 2009 în SUA, când organizația de protecție a mediului a stabilit o limită maximă de 70 de miligrame de emisii de NOx pe kilometru, în timp ce în Europa limita era stabilită la 180 de miligrame la momentul standardului Euro 5.
Asta a însemnat că, pe piața din SUA, regulile au devenit cu 90% mai stricte pe partea de emisii de oxizi de azot, pe când situația europeană nu s-a modificat în niciun fel și legislația era de două ori și jumătate mai permisivă. Întocmai această diferență i-ar fi făcut pe cei de la Volkswagen să nu fie nevoiți să activeze sistemul de păcălire a testelor de emisii pentru a asigura trecerea acestor teste în Europa.
Purtătorul de cuvânt al Volkswagen citat de englezii de la Autocar a declarat că este în lucru o listă a tuturor modelelor afectate de situația Dieselgate, cu precizarea că grupul german nu poate să răspundă punctual la întrebările "câte mașini sunt afectate în Europa?" și "care sunt modelele cu probleme?". Criza Dieselgate are aproape două săptămâni de când a ieșit la lumină, dar cei de la Volkswagen încă evaluează situația și încearcă să cuantifice scara la care se află problema Dieselgate din cauza complexității și a plajei largi de utilizare a motorului EA189.
Volkswagen Group a folosit codul EA 189 pentru trei capacități cilindrice diferite, fiecare dintre ele cu mai multe niveluri de putere, alături de trei transmisii manuale și trei transmisii DSG (diferite), iar motoarele și transmisiile rezultate au ajuns în ofertele a patru mărci, pe mai multe modele și au fost modificate de la un an la altul. Tocmai de aceea, întreaga parte de analiză internă a Volkswagen Group ar putea să dureze luni întregi, explică cei de la Reuters. Ancheta internă va fi urmată de o investigație de compania americană de avocatură Jones Day.
Cine mai are incredere in miseii astia ? Imaginea au innecat-o deja . Ma intreb cum se va situa VAG la sfarsit de an ? Probabil sub Kia-Hyundai , barndurile astea care fac masini ''net inferiore'' unui Phaeton ( model cu tehnologie din anii 2000)