Motor / Transmisie
160 CP pe un Fiat 500C. Sună a uşoară nebunie, nu-i aşa? Pentru unii poate să fie prea mult, dar, odată ce îţi iei "doza" de adrenalină, nu îţi vei mai dori un Abarth 500, fie el decapotabil sau nu, fără pachetul Esseesse. Încă de la primele modele Fiat modificate, cei de la Abarth au insuflat această nebunie, iar casa de tuning internă a celor de la Fiat respectă în continuare această tradiţie.
Pe lângă reprize corecte pentru un model de clasă mini care se mândreşte cu 160 CP, motorul 1.4 Multiair Turbo oferă ceva ce nu poate fi cuantificat în cifre sau cuvinte. Sunetul evacuării. Cele patru ţevi cu finisaj lucios, integrate ostentativ în bara de protecţie spate, se transformă în mici mitraliere, care "împuscă" la fiecare schimbare de treaptă. Acest lucru se întâmplă doar în modul sport, funcţionarea în modul normal fiind mult mai civilizată.
Ce n-am îndrăgit prea tare la Abarth 500C este transmisia. În loc de o manuală cu cinci sau poate şase trepte, unitate cu care ne-am obişnuit deja în gama Abarth 500, exemplarul testat era echipat cu o transmisie manuală pilotată. Care avea tot cinci trepte. Bine, aveam padele pe volan, pentru o senzaţie sportivă. Teoretic.
Realitatea e diferită. Deşi transmisia lui Abarth 500C este destul de intuitivă, unitatea ştirbeşte din senzaţiile pe care ştim că le poate oferi 500C Esseesse. Diferenţa dintre manuală şi secvenţială pentru Abarth 500C la acceleraţia de la 0 la 100 km/h este de 0.2 secunde. Nu putem cuantifica diferenţa de senzaţii la drum între cele două modele, dar putem să vă spunem cu mâna pe inimă că noi am alege manuala.
33000 ? sunt atatea alternative, un A1 de exemplu, ai 180cp si iti mai raman si vreo 5000 litri de benzina!!!