Performante
Ca de obicei, atunci când vorbim despre cel mai economic model din segment, acesta nu reuşeşte să fie campion la performanţe. În cazul de faţă, avem un timp 0-100 km/h de 10.9 secunde şi o viteză maximă de 195 km/h. Echivalentul său din gama Mercedes-Benz, A180 CDI Bluefficiency DCT, îl întrece până la sută cu 0.3 secunde, cu toate că are o viteză maximă mai mică cu 5 km/h.
În curtea Volvo, versiunea D2 cu transmisie automată a lui V40 are un timp 0-100 km/h de 12.1 secunde şi o viteză maximă de 190 km/h. Versiunea cu transmisie automată a lui BMW 116d asigură un timp 0-100 km/h de 10.3 secunde şi o viteză maximă de 200 km/h, aceasta plătind tribut la capitolul consum mediu, versiunea având un consum mediu de anunţat de 4.4-4.5 litri la sută pentru transmisia automată, potrivit portalului oficial.
Aşadar, A3-ul Sportback nu va fi cea mai rapidă maşină de la semafor, dar nici nu va rămâne prea mult în urmă. Oricum, scopul acestei motorizări nu este livrarea de performanţe deosebite, ci de rezultate bune în materie de consum de carburant, sarcină de care se achită cu prisosinţă.
desi este cel mai slab ca putere din gama motoarele diesel de 1.6, singurul lucru care ma impresioneaza la acest propulsor este faptul ca dezvolta puterea la o turatie f scazuta, respectiv 3000 rpm, fata de 4400 rpm cu era vechiul 1.6 tdi de la VAG. dar acum cu noile motoare diesel de 1.6 de la honda, fiat, ford, renault si mai ales de la competitorul de o viata, opel, care au venit cu niste motoare excelente, VAG trebuie sa faca urgent un upgrade de putere la acest motor