Calitate / Pret
Cea mai ieftină versiune a lui Audi A3 Sportback pleacă de la 22.950 euro cu TVA inclus. Gama Mercedes-Benz A-Klasse porneşte de la 25.050 euro, aproape de preţul de pornire al celui mai ieftin A3 Sportback diesel. Versiunea lui A-Klasse cu transmisie automată şi cel mai mic diesel din gamă are un preţ de pornire de 28.500 euro. Suedezii de la Volvo cer 23.240 euro pe cel mai ieftin V40, pe când diesel-ul pe care l-am introdus în comparaţia de mai sus pleacă de la 25.290 euro.
Gama Seria 1 de la BMW pleacă de 23.550 euro în versiunea cu cinci uşi. Un Seria 1 cu o motorizare şi o transmisie automată cu A3-ul Sportback testat de noi ar ajunge să coste 28.350 euro. Audi A3 Sportback este oferit în trei niveluri de echipare alături de motorizarea 1.6 TDI şi transmisia S-Tronic. Cea mai ieftină posibilitate pleacă de la 28.400 euro, în timp ce versiunea testată de noi, Ambiente, pleacă de la 29.900 euro, fiind mai scumpă decât rivalii din segment. Dotările opţionale cu care a fost echipat exemplarul de test au ridicat preţul de vânzare la 34.770 euro.
Aşadar, A-Klasse ajunge să fie cel mai scump model din comparaţia noastră, cu toate că diferenţa dintre el şi A3 Sportback în cea mai ieftină versiune diesel cu transmisie automată este de doar 100 de euro, diferenţă care dispare odată ce ne uităm la nivelul de echipare de top al gamei A3 Sportback.
desi este cel mai slab ca putere din gama motoarele diesel de 1.6, singurul lucru care ma impresioneaza la acest propulsor este faptul ca dezvolta puterea la o turatie f scazuta, respectiv 3000 rpm, fata de 4400 rpm cu era vechiul 1.6 tdi de la VAG. dar acum cu noile motoare diesel de 1.6 de la honda, fiat, ford, renault si mai ales de la competitorul de o viata, opel, care au venit cu niste motoare excelente, VAG trebuie sa faca urgent un upgrade de putere la acest motor