Calitate / Pret
Mi-aş dori ca în momentul în care te întrebi de ce costă un Bentley atât de mult să pot să te iau de braţ, să te urc într-un avion cu destinaţia Manchester şi de acolo să mergem preţ de o oră prin zona rurală plină de poveşti a Angliei până dăm de fabrica din Crewe în care Bentley îşi asamblează maşinile cu ajutorul unor meşteri care fac asta generaţie după generaţie după generaţie.
Pentru a înţelege preţul de achiziţie al unei astfel de maşini trebuie să înţelegi în primul rând ce stă în spatele fiecărei cusături şi să poţi să numeri fiecare mână şi fiecare inimă care îşi aduce aportul la finisările de top ale unui Mulsanne. Să intri în Woodshop şi în Leathershop şi să miroşi esenţe de materiale. Să parcurgi filă cu filă istoria mărcii şi să înţelegi de ce Bentley Boys au reprezentat începutul unei poveşti care astăzi continuă cu ajutorul banilor investiţi de Grupul Volkswagen.
Mulsanne este vârful celui mai mare producător auto european în ceea ce priveşte confortul. Pentru a deveni Mulsanne, lemnul trebuie să vină din California şi pielea din Scandinavia şi să treacă prin zeci de teste şi operaţiuni care le certifică. Pentru a deveni Mulsanne, furnirul trebuie să aibă un desen natural îndeajuns de complex încât să se ridice la nivelul cerut de marcă. Pentru a deveni Mulsanne, fecare fir de aţă este transformat de ochi experimentaţi, cu degete muncite şi cu precizie milimetrică în bucle invizibile care leagă fâşii de piele şi construiesc scaune. Pentru a deveni Mulsanne, motorul V8 twin-turbo a trebuit să îmbătrânească decenii la rând şi să fie modernizat şi remodernizat până când a ajuns la capacităţi umitoare, cum ar fi cea prin care V8 se transformă în V4.
Şi pentru că toate acestea trebuia să poarte un nume, li s-a spus 313.000 de euro cu taxe incluse. În cazul nostru, modelul testat în Anglia se ridica la aproape 400.000 de euro, pentru că logica Bentley este una foarte interesantă: deşi îţi oferă tot ce ai nevoie pe o astfel de maşină în versiunea de bază, ai la dispoziţie metode infinite de a-ţi personaliza maşina. De la nuanţa vopselei exterioare până la modul în care este găurită pielea de pe scaune sau la monogramele brodate pe tetiere.
si de ce o sa iasa iarasi si iarasi S klasse cel mai cel si asa si pe dincolo cand Mister Bentley este la fel de luxos si confortabil si sportiv si scump si mare consumator de combustibil si metalizat si automatizat si echilibrat si cu sofer la pachet. Si ce ?