BMW Seria 1
Alien
BMW M3 are şase cilindri în linie şi 420 de cai şi te duce în 4.8 secunde la 0 la 100 km/h rupând din asfalt cu roţile din spate. Pentru M5 trebuie să urcăm puţin până la 560 de cai putere şi apoi trebuie să coborâm puţin până la 4.3 secunde pentru 0-100 km/h. Sunt două dintre exponatele de muzeu ale constructorului bavarez, două opere de artă care au redefinit sportivitatea auto de şosea şi au dus-o la un nivel neîntâlnit. Sunt reperele în segmentele lor. De fapt, BMW este o marcă atât de bine înfiptă în tabloul ăsta sport încât şi-a dotat aproape toate modelele din gamă cu sistemul Driving Experience Control, prin care poţi comuta instantaneu între modul Comfort şi modul Sport, descoperind două laturi dihotomice şi totuşi complementare ale aceleiaşi maşini. La naiba, până şi Seria 7, etalonul confortului în gama bavarezilor, îşi schimbă complet comportamentul atunci când ai nevoie, transformându-se dintr-un hamac într-un pantof sport de atletism.
BMW a reuşit în viaţă pentru că a reuşit să îmbine excelent două lumi diferite: cea a maşinilor care pot fi utilizate în viaţa de zi cu zi şi cea nebună a motoarelor cu şase cilindri în linie şi cu propulsie. În aceste condiţii, o apariţie precum este cea a lui 116d EfficientDynamics Edition pare căzută de pe altă planetă. E din alt film, complet paralel cu ceea ce te-a obişnuit BMW până acum. Construit cu scopul clar de a consuma cât mai puţin posibil şi făcând toate compromisurile şi concesiile necesare pentru a ajunge la rezultatul propus, modelul reprezintă pe de o parte un exemplu de eficienţă, pe de altă parte un exemplu al faptului că inginerii BMW care s-au ocupat de dezvoltarea acestei maşini au tras paiul scurt. Ţi-i şi imaginezi anunţaţi că trebuie să-şi schimbe complet optica şi să dezvolte un motor care să scoată cât mai puţin. Cât mai eficient se poate.
"Warum, mein Bruder? Warum ich?"
noua Honda Civic 1,6 diesel cu 120 CP, este sublima pe langa acest '' rechin ciocan ''