Siguranta
Noul BMW Seria 1 este atât de nou, că nu a apucat să ia drumul unui perete din cadrul testelor de siguranță de la EuroNCAP. Însă nu ne facem probleme: cel mai probabil se va descurca admirabil, pentru că are o reputație de întreținut.
Ambele generații anterioare, testate în 2004 și, respectiv, 2012, au obținut scorul maxim de cinci stele.
Pachetul de dotări pentru siguranță este mai mult decât complet cel de la volan fiind asistat de o mulțime de senzori și camere de luat vederi. Avem ca echipare standard sistemul ce ne avertizează și intervine în cazul unui impact iminent cu o altă mașină sau pieton, iar BMW a upgradat sistemul pentru a detecta și bicicliști. Avem și Rear Collision Warning, ce avertizează atunci când ieșim cu spatele dintr-o parcare și multe, multe altele.
Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-) În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă. Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică. ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.) Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.