Tehnologie
BMW a luat tot ce avea mai bun la capitolul tehnologie și și-a dotat noua Serie 1 corespunzător. Găsim astfel sistemul de control al derapajului prin sistem ARB, tehnologie nouă ce a fost importată de la modelul electric BMW i3s. Sistemul permite demaraje mai bune prin controlarea derapajului necontrolat al roții, dar îmbunătățește și ținuta de drum pe ud în viraje. Tehnologia ARB folosește o unitate de control a derapajului amplasat în interiorul sistemului de control al motorului, și nu în unitatea de control a sistemului DSC, ca și până acum. Prin scurtarea conectorilor, informația este transmisă mai rapid și sistemul poate reacționa mai eficient. Tehnologia ARB limitează și fenomenul de subvirare, specific mașinilor cu tracțiune față.
Tehnologia ARB este asistată de BMW Perfomance Control, sistem ce controlează inteligent frânele mașinii pentru a controla mașina la limită. Dacă cel de la volan alege să dezactiveze sistemul DSC pentru a avea control total asupra mașinii, sistemul EDLC (Electronic Differential Lock Control) simulează acțiunea unui diferențial autoblocant prin acționarea frânelor.
Tehnologia de ultimă oră se regăsește și în cockpit. Noul BMW Seria 1 utilizează cea mai recentă versiune a sistemului de operare și a asistentului virtual BMW. Aceasta poate fi comandat verbal și personalizat după dorința proprietarului. BMW a integrat majoritatea sistemelor de streaming audio, iar mașina poate face hotspot pentru internet și conectarea gadgeturilor pasagerilor. În plus, oferă și încărcare inductivă pentru telefonul mobil.
BMW a mai integrat hayon-ul electric, pentru prima dată pentru această clasă, dar și head-up display color, asistent la parcare și cheie inteligentă NFC. Adică poți folosi telefonul mobil pentru a descuia și închide mașina.
Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-) În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă. Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică. ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.) Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.