Consum

4.0

Oficial, Dacia spune că noul Duster ar trebui să consume, în medie, 6.1 litri de benzină pentru fiecare sută de kilometri parcurși. Bineînțeles că acest număr este o estimare făcută prin procedura de testare WLTP și este destul de departe de ceea ce oferă traficul aglomerat din marile orașe din România.

Printr-un București aglomerat de începutul anului școlar, rezultate obținute de mine s-au îndepărtat de cifrele oficiale destul de mult. Consumul afișat de computerul de bord al mașinii după circa 120 de kilometri parcurși prin oraș a fost de 8 l/100 km. Ceea ce nu e rău deloc. Ba chiar e o cifră care poate concura cu cea a modelul diesel.

În afara orașului, pe drumuri naționale, cu o viteză medie de 73 km/h, consumul afișat a fost de 6 l/100 km, iar pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, acesta a crescut până la 7.5 l/100 km. Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri.

Rivalii cei mai apropiați de Duster de pe piața locală sunt Suzuki Vitara și Ssangyong Tivoli. Modelul japonez, cu 129 CP, pretinde un consum mediu de numai 4.9 l/100 km, dar are de partea sa un sistem mild-hybrid. Tivoli, în schimb, cu motorizarea de 163 CP și cutie automată, pretinde un consum de 7.6 l/100 km în medie.

  • Andrei, miercuri, 13.10.2021 17:57

    Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?

  • @Andrei, miercuri, 13.10.2021 18:15

    Observatie corecta. In tabelul de la final apare autonomia corespunzatoare consumului mediu mixt. Adica 794 km. Iti confirm din experienta ca se incadreaza pe acolo. Adica la peste 750 km pentru un plin in conditii de rulaj normal pe soselele noastre.

  • Edikkk, miercuri, 13.10.2021 19:03

    Bravo Dacia. Deşi este o maşină termică ea este omega. Democratizarea maselor şi ultimele maşini termice care se vor vinde în Europa. Când va apare primul model (de la Mioveni) electric, acel moment va fi începutul sfârşitului pentru maşinile termice. Cel puţin în USA, UK, EU, China şi în genere ţările OECD.

  • @idic, miercuri, 13.10.2021 19:05

    Ia uite și samsarul. Scot ăștia un plastic nou, de aceeași jenă, dar nu mai contează că nu-i EV. Ăsta e biodegradabil. :)

  • Mircea Badea, miercuri, 13.10.2021 19:34

    sper sa moara in chinuri! cum sa spui vere urban la suv-uri?!!

  • PMC, miercuri, 13.10.2021 21:11

    Nici daca ma tai cu lama si pui sare n-o sa pot intelege ideea de "SUV Urban". Acuma eu stiu ca "clientul primeaza" si producatorii se grabesc sa-i faca pofta, dar totusi, fratelemeu, sunt tot mai mult emasini pe aceleasi stradute inguste si rupte. Care e faza cu pleiada de SUV-uri? Eu intotdeauna am crezut ca masinile o sa devina in timp tot mai micute, practice, utile. Cand colo, motoarele s-au micit si au crescut hardughiile. Acuma poate ca-s eu old school, dar pe bune ca nu mai inteleg nimic din lumea de azi. Si nu-s batran...

  • adi_10, joi, 14.10.2021 09:54

    Nefiind fan Dacia una peste alta Duster-ul asta este cea mai de top Dacie facuta vreodata. nu este oricum vreo mare bijuterie dar iti faci treaba cu ea. Sunt multe plusuri pe care le regasesti pe masina fata de versiunile anterioare de aici si cifrele mari cand ne uitam la vanzari. Acum ca la interior ai acelasi plastic de 2 lei e de inteles, vrei calitate nu iti iei Dacia, cam asta e deviza. dar repet, la ce preturi au ajuns masinile in ziua de azi, cu Duster-ul asta iti faci treaba fara sa iti dai dauna totala la buget. P.S: La autonomie ati dat-o de gard grav, cum sa mergi cu masina doar 450 km?