Calitate / Pret
Dacă te uiți cu atenție la ce se întâmplă în industria auto, nu ai cum să nu observi un trend ascendend al strategiei de prețuri. Toate modelele nou lansate vin cu un preț mai mare decât versiunile pe care le înlocuiesc, iar asta e oarecum normal. Asta pentru că și tehnologiile și opțiunile incluse în pachetele mașinilor noi sunt mai generoase.
Dar cum stau lucrurile când vorbim de cel mai accesibil producător european? Ei bine, nici Dacia nu are de ales, și a trebuit să crească prețurile pentru Duster.
Creșterea prețului de achiziție pentru Duster facelift este foarte mică, de numai 200 de euro, dar e de ajuns pentru a-i lua coroana de „cel mai ieftin SUV” de pe piața românească. Acest titlu se duce acum la SsangYong Tivoli, cu al său motor de 163 CP și garanție de 10 ani. Diferența între cele două este de fix 210 euro.
Mai mult decât atât, pentru 14.200 de euro, cât este prețul de pornire pentru Duster, nu primești la fel de multe echipamente standard ca pe rivalul sud-corean. Dacia îți oferă pentru acești bani un motor de un litru TCe, cu 90 CP, cutie manuală și tracțiune față. Dacă vrei motorul nou, de 1.3 litri și 130 CP va trebui să plătești minim 18.700 de euro, iar cea mai ieftină versiune cu tracțiune integrală costă 19.100 euro.
Dacă, însă, îți dorești o echipare cu cel mai puternic motor și cutie automată, atunci va trebui să plătești minim 19.200 de euro, pentru versiunea TCe 150 EDC, în echiparea Comfort. Printre dotările standard ale acestei versiuni vei găsi aer condiționat manual, pilot automat, oglinzi reglabile electric, geamuri electrice față și senzori de parcare spate.
Pentru versiunea Duster Urban ai la dispoziție doar două niveluri de echipare. Modelul special de lansare nu este disponibil în versiunea Essential. Astfel, prețurile pentru Duster Urban încep de la 16.100 de euro pentru echiparea Comfort și urcă până la minim 17.800 de euro pentru versiunea Prestige. Aceste prețuri sunt valabile pentru motorizarea de un litru, ECO-G. Dacă îți dorești noul motor TCe 150 și cutia automată EDC, va trebui să scoți din buzunar minim 19.600, respectiv 21.300 de euro.
Versiunea Comfort vine cu dotări standard precum jante de aluminiu de 16 inch, aer condiționat manual, geamuri electrice față și spate, cruise control și sistemul de infotainment Media Display. Versiunea Prestige plusează cu aer condițional automat și sistemul multimedia Media Nav, care include și un sistem de navigație.
Rivalii lui Duster vin mai bine echipați, indiferent de versiunea pe care o alegi. Tivoli oferă și o garanție extinsă, la fel ca Suzuki Vitara. Și dacă tot am ajuns la Vitara, trebuie să spunem că modelul japonez are un preț de pornire de 16.800 de euro, deci mai mare decât al lui Duster.
Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?