Siguranta
Pentru mulți clienți români, siguranța modelelor Dacia rămâne un mare semn de întrebare. Noul Logan a făcut înconjurul tuturor agențiilor de știri atunci când a fost testat de cei de la EuroNCAP și a primit un rating de numai 3 stele. Nici Duster nu s-a descurcat mai bine, de așteptat de altfel, având în vedere că e totuși o mașină de buget.
Modelul facelift vine cu câteva îmbunătățiri, cea mai importantă fiind funcția de detectare a mașinilor din unghiul mort. Cel mai probabil, dacă va fi testat, noul Duster va primi un rating mai bun datorită noilor sisteme de siguranță activă. Până atunci, rezultatele modelului pre-facelift rămân în picioare.
Astfel, conform celor de la EuroNCAP, Duster oferă un grad de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru copii în caz de impact. Pentru pietoni protecția a fost calculată la 56% în timp ce sistemele active de siguranță au primit un total de 37%.
Noul Duster vine echipat cu sisteme de siguranță precum asistență la frânarea de urgență, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri, airbaguri frontale și laterale pentru pasagerii față, airbaguri laterale pentru cei spate și un set nou de tetiere active.
Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?