Tinuta de drum
Dacia Duster a avut întotdeauna un comportament rutier previzibil. Avem de-a face cu o mașină cu o gardă la sol de 21 de centimetri, uriașă chiar și pentru segmentul în care evoluează modelul autohton. Chiar și SUV-uri din clasa C nu reușesc prea ușor să ajungă la această înălțime. Asta ii oferă lui Duster un avantaj evident, mai ales pentru cei ce vor să îl folosească precum un 4x4 veritabil.
Există cluburi dedicate pasionaților de off-road care apreciază foarte mult Dusterul pentru potențialul său în afara drumurilor asfaltate. Sistemul de tracțiune integrală este și el lăudat de multe ori, iar unghiurile de atac și degajare (30, respectiv 33 de grade) ajută și ele. Faptul că poți „bloca” sistemul de tracțiune într-un mod dedicat 4WD Lock care distribuie egal puterea mașinii între punți este de apreciat.
Așadar, nu e niciun secret că majoritatea acestor modele vor fi „chinuite” prin păduri, drumuri forestiere sau zone sălbatice. Chiar cei de la Dacia spun că se așteaptă ca peste 65% din modelele vândute să fie echipate cu tracțiune integrală. Dar cum rămâne cu drumurile asfaltate?
Ei bine, Dacia nu a schimbat nimic la platforma pe care rulează Duster. Astfel, vă puteți aștepta la același comportament al suspensiei, care își face treaba foarte bine și nivelează drumurile eficient, chiar dacă au o calitate slabă. Mașina este confortabilă și silențioasă peste denivelări de tot felul și chiar și gropi ceva mai mari. Puntea spate va mai face zgomot ocazional, dar nimic extrem de deranjant. La viteze de peste 90 km/h antifonarea își arată limitele, iar cei din interior o vor resimți, mai ales dacă vorbim de drumuri lungi.
Atingerea limitei de viteză de pe autostradă este facilă în modelul cu 150 CP și chiar o poți depăși lejer, dar nu fără să-ți dai seama, din moment ce zgomotul la interior va crește simțitor.
Însă, ce m-a surprins cel mai tare a fost faptul că, în această versiune de top, noul Duster poate să trădeze fenomenul de torque-steering, ceva ce nu am mai trăit în nicio Dacie până acum. Asta înseamnă că avem multe resurse transmise punții față.
Prin oraș, Duster rămâne o mașină foarte ușor de manevrat, cu o servodirecție asistată electric foarte puternic, care nu oferă feedback de niciun fel. Frânele sunt și ele destul de sensibile și vor necesita o perioadă de ajustare.
Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?