Interior
Ford a ascultat feedback-ul primit de la clienţi şi de la presă şi a modificat interiorul lui Focus. Înainte de facelift, versiunea de top Titanium avea o consolă centrală plină de butoane mici şi mărunte. Ford a decis că e mai bine să simplifice lucrurile şi a acţionat întocmai. Mai puţine butoane, mai logic aşezate, un display color tactil mare cu o grafică modernă şi un buton de start mult mai bine amplasat. Spaţiul în faţă este comparabil cu ce ştiam de la versiunea fără facelift, dar este mai bine organizat. A apărut un foarte util spaţiu de depozitare la baza consolei centrale, unde poţi pune telefonul mobil, iar mufa USB este amplasat tot aici pentru a fi uşor accesată. Scaunele sunt foarte reuşite, oferind un suport lateral excelent şi fiind confortabile la drum lung. Poziţia la volan nu mai este la fel de înaltă ca în trecut, reglajele scaunului putând satisface orice şofer. Volanul, de asemena, poate fi reglat pe o distanţă amplă atât în adâncime cât şi în înălţime.
Noul Focus va fi disponibil în trei variante de caroserie, ca de obicei: hatchback, sedan şi break. Pentru versiunea hatchback, testată de noi, volumul portbagajului este de 363 litri, o valoare destul de modestă în segment, acolo unde există concurenţi ce oferă peste 400 litri. Este însă un portbagaj suficient de adânc, care poate fi umplut cu bagajele unei familii cu patru membri. Pentru cei cu nevoi mai mari, se poate alege varianta break.
Dacă consola centrală a versiunii Titanium este acum mai logic structurată, nu înţelegem de ce Ford insistă în utilizarea unor plastice tari şi neplăcute privirii şi atingerii. În partea de sus a consolei acest plastic abundă, chiar dacă în rest avem parte de materiale mai bune.
daca este suficient de bun ca si predecesorul, merita cumparat. dar daca spuneti ca este si mai bun ... acuma l-as cumpara daca asa avea nevoie de o compacta :)