Calitate / Pret
Focus are deja o armată de fani. De la lansarea primei generaţii, foarte mulţi clienţi au apreciat latura dinamică a acestui model şi i-au rămas fideli. Odată cu generaţia a treia, Focus a devenit un model global, conform strategiei One Ford. Acelaşi model este vândut acum atât în Statele Unite ale Americii, cât şi în Europa. Este extrem de apreciat pe pieţe precum Marea Britanie, dar nu este de neglijat nici cota de piaţă pe care o deţine la noi în ţară. În luna septembrie a acestui an, Focus este pe locul trei în topul vânzărilor din segmentul compact non-premium din România. Este apreciat atât de către clienţii privaţi, cât şi în zona de flote.
Pentru noul Focus facelift, preţurile pornesc de la 16.450 euro (TVA inclus) şi pot ajunge până la 22.700 euro. Două versiuni de echipare vor fi disponibile: Trend şi Titanium. Noi am testat versiunea Titanium a motorului 1.5 EcoBoost, preţul său de achiziţie fiind de 19.450 euro.
Comparând preţul versiunii Titanium cu cele ale concurenţei directe, constatăm că Focus este bine poziţional în lupta cu adversarii direcţi. Un Citroen C4 sau un Peugeot 308 echipate similar au preţuri peste 21.000 euro, în timp ce un Golf Highline 1.4 TSI are un preţ de 21.500 euro. Oferta din partea Hyundai şi Kia este similară sau mai jos ca preţ, în timp ce Opel Astra are un preţ apropiat, de 19.000 euro, pentru varianta echipată cu motor 1.4 turbo de 140 CP.
daca este suficient de bun ca si predecesorul, merita cumparat. dar daca spuneti ca este si mai bun ... acuma l-as cumpara daca asa avea nevoie de o compacta :)