Motor / Transmisie

4.5

Pe noul Mustang Mach-E vei primi o varietate de motorizări și baterii decente. Alegerea unei versiuni potrivite se va decide în funcție de doi factori: tipul de tracțiune dorit și autonomia confortabilă pentru voi.

Mustang Mach-E poate fi echipat cu unul sau două motoare electrice. Daca dorești o echipare cu tracțiune integrală, poți alege între o versiune cu 269 CP și 430 Nm cuplu sau una cu 351 CP și 580 Nm cuplu. Apoi va trebui să alegi ce autonomie ai nevoie, pentru că versiunea cu 269 CP este disponibilă doar cu o baterie de 68 kWh utilizabili. Modelul cu 351 CP are la dispoziție o baterie de 88 kWh utili.

Dacă îți vei dori totuși cea mai mare autonomie posibilă, mai există o opțiune în gama Mustang Mach-E în acest moment, respectiv modelul cu propulsie exclusiv spate, cu un motor de 294 CP și 430 Nm cuplu. Acesta poate fi echipat doar cu cea mai mare baterie, respectiv cea de 88 kWh, pentru o autonomie estimată de 610 kilometri în ciclul de testare WLTP. Versiunea pusă la dispoziția noastră în cele câteva zile cât am testat noul Mustang Mach-E a fost chiar cea mai puternică, cu tracțiune integrală și 351 CP.

Predictibil, aceste resurse sunt livrate instantaneu către asfalt din momentul în care apeși pedala de accelerație. De asta se ocupă o cutie de viteze de la Borg Warner ce poate susține până la peste 4.200 Nm de cuplu. Putem, deci, bănui că nu a avut niciun fel de problemă în a transmite cei 580 Nm disponibili pe Ford Mustang Mach-E ER AWD (numele complet al modelului testat) aproape telepatic către șosea.

La peste 2.2 tone, noul Mustang se mișcă foarte bine, iar resursele sunt mai mult decât îndestulătoare, chiar și la viteze mai mari. Fiind vorba despre un motor electric, tot ce ține de vibrații, sunet și echilibru are o cu totul altă interpretare și nu poți să te plângi de zgomote neplăcute la turații mari sau că vei simți vreun fel de lipsă de fluiditate.

Activând modul de rulare Untamed (Neîmblânzit), Mach-E se trezește cu adevărat la viață. Ecranele mașinii primesc o temă diferită, un sunet de V8 digitalizat e pompat prin difuzoare și răspunsul pedalei de accelerație devine și mai rapid.

Dacă o lași mai moale, prin oraș Mach-E se va descurca foarte bine. Modurile de condus Active și Whisper se vor asigura că ai tot ce îți trebuie. Ultimul va reduce foarte mult sensibilitate pedalei de accelerație pentru a conserva resursele bateriei.

Rivalii europeni ai lui Ford Mustang Mach-E au specificații mai modeste, chiar și în versiunile de top. Astfel, Volkswagen iD.4 propune între 170 și 300 CP, iar Skoda Enyaq între 180 CP și 265 CP. Singurul model care i-ar putea pune probleme noului Mustang digital este tot american: Tesla Model Y. Acesta a fost recent adăugat pe lista modelelor disponibile și în România. În versiunea Long Range, Model Y vine cu fix aceeași putere ca Mustang Mach-E AWD ER, respectiv 351 CP.

 
  • Seriff, luni, 20.09.2021 14:27

    Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.

  • Kirotractor, luni, 20.09.2021 15:15

    @Seriff: De gustibus -- mie de ex. nu-mi pare urâtă, dar la mangleala cu numele subscriu. Tesla Model Y e-n orice caz hidoasă pusă alături, nu mai zic că-i la fel de... ne-SUV ca e-Fordul. De salutat oricum considerațiile generale mai nuanțate ale autorului G. Nica, dar și testul bine scris. Ontopic, consumul specific real de curent e surprinzător de rezonabil pentru gabaritul falsului Mustang, nu și prețul totuși. ...Care ar trebui să fie o frână pentru e-pomana mioritică aberant de mare (era să zic generoasă :-)), dar asta-i valabil văd doar la vestul îmbuibat. P.S. Prețurile SH ale veritabilului Mustang V8 au luat-o deja la trap, mai ales în Franța micro-macronică (unde Malus-ul ICE-decimator urcă la 40.000 € peste 3 luni, pt +224 g CO2/km.)

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 17:28

    Ford Mach-E e super ok, interior foarte ok, exterior, range, baterie, viteză, este realistic cu range afişat şi consumul, soft ok, etc Singurul minus - preţul. Dar nu trebuie să ne mire, dat fiind că Ford îl produce în serie mică şi cam atât, singura maşină electrică pe care o fac. Vedem, poate se vor schimba, pentru că Ford presează producţia lui F150 lighting ! Care ar putea ieşi chiar zilele astea! Toţi încearcă să iasă primii, înainte de Tesla Cyber truck, pentru că cine fură banii primii, îi lasă fără bani să cumpere altceva de la alţii. Bravo Ford. Vedem dacă sunteţi serioşi (nu au giga battery factory)

  • Nsrei, luni, 20.09.2021 18:44

    Ba chiar mai rău... Malus se va ridica la 40.000 EUR în 2022 pentru cei peste 223 grame de CO2 / km și la 50.000 EUR în 2023 pentru cei peste 225 grame CO2 / km. În așa condiții cred că mai cumpăr vreo câteva rable, de preferat passat B6 din alea de 131 de cai, fara dpf

  • ACE - Craiova, luni, 20.09.2021 19:47

    Are mult mai multe elemente pozitive decat negative: Plusuri: - autonomie generala foarte O.K. dincolo de orice cartoteli (autonomia de 488 km la viteza de 130/h dovedeste ca este o masina mult-asteptata de piata masinilor 100% electrice); - design modern; - usurinta in utilizare; - practicalitate in ceea ce priveste spatiul interior; Lucruri negative: - pretul (dat si de lipsa unei concurente reale in piata BEV); - garda la sol - mai degraba din zona berlinelor/crossoverelor. MULT SUCCES FORD!!!

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 21:59

    SUA - Inca un automobil electric Chevrolet Bolt arde. În urma multor incidente de acest fel, posesorilor li se cere acum: - să nu mai parcheze în garaj, că e riscant - să lase trei locuri libere până la alte mașini parcate - să nu încarce bateria prea mult, căci crește riscul să ia foc - să nu descarce bateria până sub 100 km rază de acțiune Totul încurajat de statul socialist prin subvenții de la buget

  • Parere, marţi, 21.09.2021 09:31

    Interior tipic de auto american, ciudat si cu materiale de calitate indoielnica. Imi place exteriorul, dar interiorul este oribil.

  • Florin, marţi, 21.09.2021 12:33

    Pt cineva care conduce o electrica, chiar si Phev, de gabarit similar si care are in Buc. un consum cu AC pornit de 30kw/100 ii vine greu sa creada ca americanii au reusit sa eficientizeze consumul asa bine. Am mers si cu ID4 la test drive si nu am scos nici cu aia consum sub 30kw. Ce-i drept eram mai preocupat sa vd cum se infige, dar totusi nu am avut unde sa ii dau prea multa talpa. Eu am reusit sa scot, electric, in Bucuresti un consum de 17kw doar duminica si fara AC. Asa ca nu cred ca acel consum e real. Oricum nu imi iau masina in viitorul apropiat, din simplul motiv ca doar ce am luat-o pasta de o am, dar aviz amatorilor sa verifice si consumul cand fac test. Nu de alta dar pana prostului la o electrica se trateaza cu platforma.

  • Seriff, marţi, 21.09.2021 15:45

    Ce bord hidos, efectiv o ditai tableta pe mijloc plus una mica la sofer, oribil, nu am mai vazut nicaieri ceva atat de urat, aa mint, ba da, la Tesla

  • cos, joi, 23.09.2021 12:40

    "Lista cu dotări standard pentru modelul Tesla include jante Gemini..." ce tesla dom'le? parca era vorba de ford :))

  • Seriff, joi, 23.09.2021 16:31

    Designerii astia nu mai au nici un fel de inspiratie in ziua de azi, fac bordul dupa modelul Tesla, o stinghie obosita, ii trantesc o tableta imensa pe centru si aia e, asta e viitorul progresist, oribil.