Motor / Transmisie
Pe noul Mustang Mach-E vei primi o varietate de motorizări și baterii decente. Alegerea unei versiuni potrivite se va decide în funcție de doi factori: tipul de tracțiune dorit și autonomia confortabilă pentru voi.
Mustang Mach-E poate fi echipat cu unul sau două motoare electrice. Daca dorești o echipare cu tracțiune integrală, poți alege între o versiune cu 269 CP și 430 Nm cuplu sau una cu 351 CP și 580 Nm cuplu. Apoi va trebui să alegi ce autonomie ai nevoie, pentru că versiunea cu 269 CP este disponibilă doar cu o baterie de 68 kWh utilizabili. Modelul cu 351 CP are la dispoziție o baterie de 88 kWh utili.
Dacă îți vei dori totuși cea mai mare autonomie posibilă, mai există o opțiune în gama Mustang Mach-E în acest moment, respectiv modelul cu propulsie exclusiv spate, cu un motor de 294 CP și 430 Nm cuplu. Acesta poate fi echipat doar cu cea mai mare baterie, respectiv cea de 88 kWh, pentru o autonomie estimată de 610 kilometri în ciclul de testare WLTP. Versiunea pusă la dispoziția noastră în cele câteva zile cât am testat noul Mustang Mach-E a fost chiar cea mai puternică, cu tracțiune integrală și 351 CP.
Predictibil, aceste resurse sunt livrate instantaneu către asfalt din momentul în care apeși pedala de accelerație. De asta se ocupă o cutie de viteze de la Borg Warner ce poate susține până la peste 4.200 Nm de cuplu. Putem, deci, bănui că nu a avut niciun fel de problemă în a transmite cei 580 Nm disponibili pe Ford Mustang Mach-E ER AWD (numele complet al modelului testat) aproape telepatic către șosea.
La peste 2.2 tone, noul Mustang se mișcă foarte bine, iar resursele sunt mai mult decât îndestulătoare, chiar și la viteze mai mari. Fiind vorba despre un motor electric, tot ce ține de vibrații, sunet și echilibru are o cu totul altă interpretare și nu poți să te plângi de zgomote neplăcute la turații mari sau că vei simți vreun fel de lipsă de fluiditate.
Activând modul de rulare Untamed (Neîmblânzit), Mach-E se trezește cu adevărat la viață. Ecranele mașinii primesc o temă diferită, un sunet de V8 digitalizat e pompat prin difuzoare și răspunsul pedalei de accelerație devine și mai rapid.
Dacă o lași mai moale, prin oraș Mach-E se va descurca foarte bine. Modurile de condus Active și Whisper se vor asigura că ai tot ce îți trebuie. Ultimul va reduce foarte mult sensibilitate pedalei de accelerație pentru a conserva resursele bateriei.
Rivalii europeni ai lui Ford Mustang Mach-E au specificații mai modeste, chiar și în versiunile de top. Astfel, Volkswagen iD.4 propune între 170 și 300 CP, iar Skoda Enyaq între 180 CP și 265 CP. Singurul model care i-ar putea pune probleme noului Mustang digital este tot american: Tesla Model Y. Acesta a fost recent adăugat pe lista modelelor disponibile și în România. În versiunea Long Range, Model Y vine cu fix aceeași putere ca Mustang Mach-E AWD ER, respectiv 351 CP.
Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.