Consum
Când vine vorba de consumul mașinilor electrice, o varietate de factori trebuie luați în calcul. Temperatura exterioară va avea cel mai mare impact asupra autonomiei oferite de bateria stocată între punți, în podeaua mașinii.
În cazul lui Mustang Mach-E ER AWD, conform testelor WLTP, autonomia cu bateria de 88 kWh ar trebui să fie suficientă pentru 540 kilometri. Reușeste modelul american să se apropie de datele oficiale? Probabil, pentru prima oară în istoria de peste 50 de ani a numelui Mustang, răspunsul este da.
Prin oraș, după parcurgerea a peste 100 de kilometri în traficul aglomerat din București, computerul de bord afișa un consum de 17 kWh/100 km. Luând în considerare capacitatea de 88 kWh utili a bateriei, teoretic, noul Mustang Mach-E ar trebui să aibă destulă energie pentru parcurgerea a aproximativ 517 kilometri în acest stil. Nu sunt chiar 540, dar e foarte aproape. În plus, nu am făcut rabat de la consumatori, rulând doar în modul Active, cu sistemul de climatizare pornit, având o temperatură exterioară de aproape 40 de grade.
În afara orașului, pe o porțiune de drum național, cu o viteză medie de 73 km/h, Mach-E a arătat un consum de 16 kWh/100 km, depășind estimările Ford de autonomie, ajungând la 550 de kilometri. Pe autostradă consumul a crescut până la 18 kWh/100 km conform computerului de bord, oferind o autonomie teoretică de 488 kilometri la o viteză medie de 130 km/h. Ceea ce ne dovedește că, în această configurație, mașina asta nu se teme de autostradă. Și, pentru o electrică, e mare lucru.
Comparativ, pe Skoda Enyaq consumurile obținute au fost de 18.5 kWh/100 km (oraș), 15 kWh/100 km (Drum Național) și 22.6 kWh/100 km (autostradă), în timp ce iD.4 a avut numere aproape identice cu fratele de platformă din Mlada Boleslav.
Tesla Model Y Long Range pretinde o autonomie de 507 kilometri potrivit acelorași teste WLTP, dar nu am avut încă posibilitatea de a o testa pentru a vedea cum se compară cifrele oficiale cu cele din viața reală.
Fiind o mașină electrică, pe lângă consumul de electroni, trebuie să iei în considerare și timpul de încărcare pentru fiecare model în parte. Ford Mustang Mach-E poate fi încărcat la stații de până la 150 kW. În cazul modelului nostru de test, cu o baterie de 88 kWh utili, asta se traduce într-un timp de încărcare de aproximativ 45 de minute de la 10% la 80%.
Skoda Enyaq și Volkswagen iD.4 se pot încărca cu puteri de până la 125 kW în timp ce Tesla Model Y oferă suport pentru încărcătoare de până la 250 kW.
Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.