Tehnologie
Pe frontul celor mai noi tehnologii, Ford Mustang Mach-E nu se joacă. Producătorul din Detroit a echipat prima sa mașină electrică făcută de la zero cu tot ce îi trebuie pentru a rivaliza cu producători precum Tesla. De exemplu, Mach-E vine doar cu o singură cheie fizică la livrare, pentru că acum îți poți transforma telefonul într-o cheie digitală, prin intermediul aplicației special dezvoltate în acest sens.
Sistemul multimedia îți permite crearea de profiluri locale, cu setări diferite pentru fiecare utilizator. Aceste profiluri pot fi salvate pe telefonul fiecăruia dintre utilizatori. Astfel, atunci când un anumit membru al familiei folosește mașina prin intermediul aplicației, toate setările de la bordul acesteia se vor face automat, în funcție de preferințele personale. De la ajustarea scaunului, până la setarea temei preferate pentru sistemul multimedia. Chiar și estimarea de autonomie făcută de computerul de la bordul mașinii va fi diferită, în funcție de stilul de condus.
Dar dacă mi se termină bateria de la telefon? Nicio problemă. Accesul în mașină se poate face prin intermediul unui cod de acces setat în prealabil, ce poate fi introdus pe un panou digital tactil, amplasat pe portiera șoferului. Odată setat, poți descuia mașina cu ajutorul lui. Un cod PIN poate fi setat și în interiorul mașinii, prin intermediul sistemului multimedia, oferindu-ți posibilitatea de a porni mașina chiar dacă telefonul tău nu mai are baterie și cheia fizică nu e la îndemână.
Astfel, ecranul uriaș de pe planșa de bord are mai multe funcții decât ai crede la prima vedere. Sistemul SYNC4 vine cu o varietate de meniuri, majoritatea ușor de înțeles și accesat. Ecranul este, practic, împărțit în două, cu zona de sus destinată meniului curent, în timp ce jumătatea de jos este mai degrabă o zonă pentru submeniuri, scurtături și controlul sistemului de climatizare.
O mențiune specială merită butonul de control al volumului. Deși pare încastrat cumva în ecran, acesta este, de fapt, lipit deasupra, folosind un material special care face contact permanent cu ecranul pentru a putea trimite comenzile tale către sistem. Din cele spuse de Ford, folosirea unui buton fizic pentru controlul volumului a fost o cerere făcută special de clienți în faza de dezvoltare a mașinii.
Al doilea ecran, cel de 10 inch, poziționat deasupra volanului, este instrumentarul de bord al mașinii. Asa cum se întâmplă în cazul multor mașini electrice, și aici informațiile afișate sunt limitate la minim, respectiv viteză, indicatoare rutiere, autonomie și nivelul de încărcare al bateriei.
Fix în fața acestuia se află și două camere cu infraroșu care monitorizează constant nivelul de atenție al conducătorului auto. Acestea vor fi folosite în viitor pentru a oferi șoferilor un sistem de condus semi-autonom, care nu va mai solicita menținerea unei mâini pe volan. Astfel, camerele vor scana fața persoanei de pe locul șoferului pentru a se vor asigura că acesta nu este distras. Momentan, acest sistem de conducere semi-autonomă nu este disponibil.
Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.