Consum
Hyundai a declarat oficial că Bayon are un consum mediu de 5.5 l/100 km mixt. Pe parcursul testului meu cu această mașină am avut un consum mediu de 6.4 litri, ea nefiind menajată în niciun fel. Mai mult, având în vedere vremea caniculară, aerul condiționat a mers aproape mereu la maxim.
Astfel, consumul în oraș a fost destul de mare pentru o asemenea mașină, deoarece am avut un consum mediu de 11 litri. Odată ce am ajuns în mediul extraurban, consumul a scăzut simțitor la 6.1 litri. Pe autostradă, la o viteză de 130 de km/h, consumul era de 7.1 l/100 km.
Dacia Sandero Stepway în versiunea ECO-G cu 100 de cai putere, are un consum mediu declarat de 7.0 litri, în timp ce Volkswagen T-Cross în motorizarea 1.0 TSI cu 95 de cai are un consum mediu de 5.6 litri. Kia Stonic, sora lui Hyundai Bayon, cu exact aceleași specificații tehnice, are un consum puțin mai mare, de 5.7 l/100 km.
Să mai luăm un model în calcul. Opel Mokka, mai exact, care cu motorizarea de 1.2 turbo benzină oferă tot 100 de cai putere și un consum mediu de 5.5 litri.
Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...