Performante
Cu cei 100 de cai e destul de clar că Hyundai Bayon nu își propune să participe la vreun concurs de drag race. Este o mașină de oraș, cu resurse îndeajuns de mult pentru utilizarea zilnică în oraș, cât și în împrejurimi.
De pe loc, cei de la Hyundai pretind că lui Bayon i-ar fi necesare 12.4 secunde pentru a atinge pragul de 100 km/h. Asta înseamnă că este cu o secundă mai lent decât versiunea pre-facelift cu sistem mild-hybrid. Totuși, atunci când ești la bordul mașinii, ai impresia că Bayon este mult mai agil decât scrie pe foaie. Viteza maximă pentru Bayon este de 176 de km/h.
Comparativ, Dacia Sandero Stepway ECO-G cu 100 de cai și cutie automată oferă un sprint de 11.9 secunde și o viteză maximă de 173 de km/h. Kia Stonic cu motorizare și cutie identică are nevoie de 11.7 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h, în timp ce viteza maximă este de 175 de km/h. Volkswagen T-Cross se plafonează la 180 de km/h, iar sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 11.2 secunde. Opel Mokka este cea mai rapidă și performantă, pentru că ajunge la 100 de km/h în doar 10.6 secunde și are o viteză maximă de 188 de km/h.
Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...