Calitate / Pret
La acest capitol, Hyundai Bayon stă foarte bine. În România, Hyundai Bayon pleacă de la 17.000 de euro cu TVA pentru echiparea de bază Comfort, cu motorizarea de 1.2 și 79 de cai putere. Pentru versiunea de 100 de cai, în echiparea Led Line, dar cu transmisie manuală, trebuie să scoți din buzunar cel puțin 20.230 de euro. Pentru cutia automată trebuie să mai pui pe masă încă 1.190 de euro și ajungi la prețul mașinii testate de noi, adică 21.420 de euro cu TVA. Într-un stil clasic asiatic, nu prea există dotări individuale, acestea fiind „ascunse” în pachete de opționale.
Hyundai a pregătit un pachet generos de echipamente oferite în standard, dar mai ales pe versiunea Top Led cu care ne-am delectat câteva zile. Aceasta include faruri LED adaptive, jante de 16 inch, oglinzi exterioare rabatabile electric, lumini spate cu tehnologie LED, camera video pentru marșarier, moduri de condus, geamuri electrice, instalație de climatizare automată, iluminare ambientală cu diferite culori, sistem audio cu 6 difuzoare și ecran de 10.25 inch pentru sistemul multimedia, scaune încălzite, instrumentar de bord digital, scaune încălzite și volan încălzit.
Ruda apropiată Kia Stonic are un preț de pornire de 18.428 de euro, în timp ce pentru cea mai scumpă versiune clienții trebuie să scoată din buzunar aproximativ 25.000 de euro. Volkswagen T-Cross pleacă de la 19.815 de euro și poate ajunge până la 24.000 de euro. Rămânem în Germania pentru că Opel Mokka are un preț de pornire de 23.000 de euro pentru versiunea de 100 de cai putere. Cu toate opționalele posibile, Opel Mokka ajunge la 26.000 de euro.
Fără prea mari surprize, cea mai ieftină mașină din această categorie este autohtona Dacia Sandero Stepway. Mașina făcută la Mioveni are un preț de pornire de 14.600 de euro. În versiunea ECO-G cu 100 de cai și cu echiparea de top Extreme Plus scoți din buzunar 18.660 de euro cu TVA. Asta dacă vrei și o culoare mai specială și o trapă electrică.
Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...