Siguranta
Hyundai Bayon facelift nu a fost și, cel mai probabil, nu va fi testat la Euro NCAP. Asta pentru că Bayon a fost deja testat în 2021, iar schimbările sunt minore pentru încă o rundă de evaluare.
Așadar, în 2021, Bayon a primit 4 din 5 stele la testele Euro NCAP. Siguranța la adulți a primit un procentaj de 76%, siguranța la copii un procentaj de 82%. Protecția pietonilor a primit 76%, în timp ce sistemele de siguranță au primit 67%.
Cei de la Euro NCAP au descoperit că pietonul ar putea fi rănit de baza parbrizului, cât și de stâlpii A. Bayon vine cu o mulțime de sisteme de siguranță ca Asistentul de menținere a benzii, Sistemul autonom de frânare de urgență sau Asistentul de viteză (cel care te avertizează când depășești limita de viteză pe sectorul respectiv de drum). Totuși, cei de la Euro NCAP au spus că sistemul autonom de frânare de urgență nu a avut reacții atât de performante ca alte mașini.
Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...