Tinuta de drum

3.5

Hyundai Bayon nu vine cu prea multe pretenții. De altfel, la prețul cerut, nici nu prea ai cum să faci mofturi prea mari. Suspensia lucrează decent, dar pentru 24.000 de euro, vei simți cam orice groapă sau denivelare. Clar, ar mai fi loc pentru rafinament și silențiozitate, dar sunt lucruri de înțeles pentru acest segment.

Dacă dorești să mergi și ceva mai repede, mașina încearcă să te ajute. De asta ai la dispoziție și modul Sport. Dar, până la urmă, vorbim de un propulsor cu doar 100 de cai putere, iar asta înseamnă că dorințele tale arzătoare de a merge ca un pilot de raliu se vor liniști destul de rapid. Totuși, în acest mod, cutia automată își face ceva mai bine treaba și ține motorul în niște plaje mai mari de turație.

Datorită dimensiunilor mici și ampatamentului scurt, Bayon este o mașină surprinzător de agilă pe viraje, cu o punte spate dornică să te urmeze. Puntea față are un nivel surprinzător de aderență, care te poate menține pe trasa ideală, dacă nu întinzi coarda. Desigur, direcția nu se apropie de termenul din dicționar al preciziei, dar pentru oraș este minunată, fiind atât de ușoară.

Fiind în definiție un SUV/crossover, Hyundai Bayon oferă o poziție înaltă de condus, un lucru căutat din ce în ce mai mult de șoferi. Frânele sunt și ele foarte bune, deoarece Bayon vine cu discuri de frână, atât pe puntea față, cât și pe cea spate, spre deosebire de alți rivali.

  • ds, joi, 29.08.2024 09:03

    Nu mi-a plăcut niciodată creatura asta, cu atât mai mult la 24.000, chiar dacă, pompos, îi zice suv. Și chiar așa, cine l-o fi categorisit suv? Cine și, mai ales, de ce? Bine, dacă ne gândim că și Mazda cx 3, care este între Stepway și Bayon ca lungime, este considerată suv, fie, hai să înghit gălușca. Dar e crossover toată ziua, zic eu. Mă rog, am tot zis-o categorisirea asta suv, limuzină, sedan, etc. ar trebui să se facă după sistemul american, adică în funcție de volumul interior, nu după lungime/înălțime. Mai ales că nu sunt stabilite nici niște jaloane clare pentru delimitare. Spre exemplu, în cazul de față, stepwy este mai înaltă, dar mai scurtă. Iar chestia cu lumina ambientală chiar m-a dat pe spate. la 79 cp e fix ce trebuie...

  • deputy, joi, 29.08.2024 11:23

    urata si scumpa, dupa parerea mea. i se ofera clientului tot felul de briz-brizuri numai motor si cutie calumea nu. e bine ca ai leduri, boxe si tablete :)

  • WOTC, vineri, 30.08.2024 23:56

    Led line, automată, motor turbo 1l, Ce mi-a plăcut: - este bine ,,închegată,, constructiv; - stabilă în curbe; - garda la sol mare; - destul de ,,agilă,, pentru motorul de 1l; - că la banii ăștia are drive mode eco, normal și sport, deși probabil o vei uita pe normal; - ecranele(vizibile și la lumina puternică a zilei), comenzile AC, lumina ambientală, portbagajul, designul părții frontale (noaptea, linia led din față o face deosebită), culorile disponibile, spațiul pentru pasagerii din spate. Ce nu mi-a placut: - consumul uriaș din oraș, pe distanțe scurte de 0,5-1,5km, calculatorul a arătat 11,2, 12,5 și 20l/100km cu AC cuplat; - simți orice denivelare; - spatele urât; - și altele, dar se încadrează la prețul de 21420 euro.