Interior
Interiorul lui Country Tourer este preluat fără modificări de la Insignia facelift, model deja testat astă toamnă de Automarket. Astfel, primul lucru pe care îl observi este unul care-ţi scapă un "Băi, oamenii ăştia au ascultat de noi şi de clienţi!": bordul plin de milioane de butoane de pe versiunea dinainte de facelift s-a transformat într-o zonă mult mai curată, în care comenzile sunt uşor de înţeles şi mai ales mult mai "lizibile". Şi asta în condiţiile în care vorbim despre o maşină de test echipată complet, cu toate sistemele disponibile pe Insignia.
După ce te dumireşti puţin, îţi dai seama că factorul "Wow!" îşi pierde din efect. Asta pentru că butoanele care odată erau pe bord s-au mutat prin restul maşinii, deci comenzile nu au fost concentrate, aşa cum pare la prima vedere, ci reaşezate în spaţiu. E ca şi cum ai intra în balconul apartamentului şi, din haosul pe care-l ai acolo, ai transforma totul într-un spaţiu mult mai aerisit doar pentru că ai pus toate lucrurile în ordine, fără să arunci mai nimic din ce aveai. Iar asta nu e un lucru rău. Şi totuşi, dacă ai curiozitatea de a număra butoanele de pe volan, ai ajunge la un cifre îndeajuns de sănătoasă încât să te gândeşti la o nouă curăţenie: 18.
În rest, Insignia vine în plus cu display TFT în locul ceasurilor de bord clasice, acesta schimbându-şi "orientarea" în funcţie de nevoile pe care le ai la volan. Vezi astfel vitezometrul digital sau pseudo-analog, în funcţie de nevoi, vezi imaginile sistemului de navigaţie în centrul "ceasului" vitezometrului, vezi informaţii interesante precum durata de viaţă a uleiului de motor şi aşa mai departe. Altfel spus, Insignia s-a modernizat vizibil, iar versiunea Country Tourer profită din plin de asta.
Evident, mai ai un display mare în centrul bordului, acesta fiind locul din care îţi comanzi meniurile de care ai nevoie. Totul în limba română, dacă vrei. Apropo de acest display, el poate fi operat atât prin touch, cât şi prin comenzi clasice - adică butoanele care se află dedesubt. Mai mult, Opel adaugă un alt mod de a muta cursorul pe ecran, prin touchpad-ul care se află la baza cutierei. Acesta este însă complet inutil, inexact şi va zace sub praf atât timp cât celelalte două moduri de comandă sunt mult mai intuitive şi exacte.
În rest, Insignia Country Tourer vine cu materiale de calitate, cu scaune care arată excelent şi sunt confortabile la drum lung şi cu acelaşi portbagaj imens pe care deja îl cunoşteam de pe break, de 540 de litri. Mai mult lung decât înalt, dar care se deschide însă uşor inestetic, cu o "buză" inferioară ciudată. Aceasta e însă foarte practică şi poate, la o adică, să devină o bancă de ocazie.
Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.