Motor / Transmisie

4.5

Având în vedere că modelul Soul utilizează aceeași platformă tehnică precum frații săi Kia Niro sau Hyundai Kona, și în cazul versiunilor electrice vorbim despre aceleași componente utilizate. Astfel, sub capota lui e-Soul vei putea alege între două opțiuni: un motor electric de 136 CP sau unul de 204 CP.

În ambele cazuri, cuplul motor maxim este același, 395 Nm, iar puterea este trimisă exclusiv către puntea față. Bateria poate avea și ea două dimensiuni: 39 kWh sau 64 kWh. Din fericire pentru noi, Kia ne-a pus la dispoziție versiunea de top, cu motorul de 204 CP și bateria mare.

În ceea ce privește transmisia, vorbim de clasica unitate cu o singură treaptă de viteze. 

Așadar, se pare că avem de-a face cu o limitare software în ceea ce privește puterea motorului. Asta e de fapt o veste bună, pentru că acel cuplu de 395 Nm, disponibil la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație, este intoxicant.

Kia e-Soul nici măcar nu e atât de grea pentru un model electric, la aproape 1.600 de kilograme, iar asta îți va da și mai multe bătăi de cap dacă vei dori să te abții din a depăși viteza legală, pe orice fel de segment de drum. O să te mai domolești singur dacă asfaltul e umed, pentru că atâta cuplu transmis punții față scoate la iveală fenomenul de torque-steer. Și e pronunțat.

Accelerațiile pot fi chiar brutale pe alocuri, iar Kia e-Soul este o mașină destul de distractivă chiar și la viteze de până la 120 km/h. Peste acest prag încep să se vadă limitele mașinii.

Modurile de rulare îți vor permite să domolești avântul mașinii, favorizând consumul mai mic de energie. Ai la dispoziție patru astfel de moduri: Sport, Normal, Eco și Eco+.

Sport te va face să tresari la fiecare atingere a accelerației, Normal va diminua puțin intensitatea, iar Eco duce lucrurile puțin mai jos. În modul Eco+ vei avea partea de cea mai puternică frânare regenerativă de care e capabilă mașina, în timp ce aerul condiționat va fi oprit. Bineînțeles, accelerația va avea nevoie de ceva muncă de convingere ca să te pună în mișcare mai alert.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 10:35

    Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...

  • raduvlase, joi, 10.02.2022 11:22

    Ce prostie! Precum a scris si @adi_10, ajungi sa platesti 40K € pentru o Kia de clasa compacta. Ca sa nu mai spunem ca statul plateste inca 10K € pt "eco-bonus". Cum adica "eco-bonus"? Pentru ce? Si din banii cui? Aici este o problema pe care o consider foarte nociva. De ce se dau astfel de bonusuri, pana la urma fiind vorba de cumpararea unui autoturism? Adica toti contribuabilii sprijina achizitia de electro-troace, care oricum nu sunt cumparate de persoane fizice cu salarii medii, ci in cele mai multe cazuri de firme. Dar pe contribuabili i-a intrebat cineva daca vor sa ii sprijine pe cei care deja au bani, sa isi poata cumpara masini trendy, sa dea bine pe Instagram?

  • @, joi, 10.02.2022 12:12

    bonusul pentru electrice este evident din banii contribuabililor, pe care altfel i-ar da la medic sa se trateze de boli respiratorii, cauzate de cel care si-a luat o termica sh de lux, de 40k euro in loc de o kia electrica, doar ca sa dea bine pe instagram. poate credeti ca cei care isi iau sh-uri poluante sunt doar cei saraci care isi iau opel astra, ford sau renault la 4-5-6-7k euro...gresit, sunt foarte multi cei care dau peste 30-40-50k pe sh-uri germane de lux, cu motoare puternice si poluante. doar eu cunosc destui de-astia prin cercul meu, iar o electrica nu au avut in vedere, desi si-ar permite, pentru ca nici macar nu au avut ocazia sau interesul pentru una, sa urce in ea sa o testeze, sa faca acolo macar cativa km sa se convinga. pur si simplu mintea lor nu concepe ca exista si alternative mai moderne si mai eficiente, isi iau direct touareg sau cayenne sau x6 cu care fac 90% din rulaj in oras...o logica schioapa.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 14:58

    @@ - inteleg unde bati, dar poate au si ei dreptatea lor macar dintr-un anumit punct de vedere. si eu sunt pe cale sa renunt la diesel pentru un full hybrid, cel putin asa imi doresc, dar daca vorbim de cazul acesta punctual, mi se pare mai afacere sa iti iei o masina dintr-o clasa superioara (noua nu sh) cu 40 - 50k decat sa dai o Kia Soul care arata...cum arata

  • PMC, vineri, 11.02.2022 00:16

    Dai pe o Kia care arata oricum numai bine nu cat dai pe un Mertz nou. Asta da performanta! :) Nu e nici performanta, nu te duce nici 300 de km, bateria scade de la un an la altul din eficienta... Ce mai? Curata afacere! :))) Eu sper sa ne salveze niste camionagii si pe noi de la suflul dezastrului de Bruxelles...

  • @PMC, vineri, 11.02.2022 11:02

    tu cu respiratia mirosind a motorina, stii tu ca scade bateria de la an la an..pfff, bravo esti foarte inteligent. vezi mai bine fi atent acolo la pompa sa nu treci de 50 lei, ca se invart cam repede cifrele alea de la o vreme

  • Seriff, vineri, 11.02.2022 12:21

    Ce imi place cand vad in parcari de kaufland hipsterii cum stau cu orele sa incarce astfel de masini penibile, scumpe si inutile, pentru geniul ala care are prieteni cu X6, pai normal ca orice om cu capul pe umeri nu si-ar lua electrica fiindca stie ca e o teapa, se incarca greu si lent, autonomia e mult sub cea declarata, masina e scumpa, sansele de revanzare sunt total zero, nimeni nu o sa cumpere o electrica uzata, orice 3.0 diesel o ingroapa la orice, perforamnte, consum, autonomie, timp de alimentare, respect prietenilor tai care nu pun botul la vrajeala ECO.