Motor / Transmisie
Având în vedere că modelul Soul utilizează aceeași platformă tehnică precum frații săi Kia Niro sau Hyundai Kona, și în cazul versiunilor electrice vorbim despre aceleași componente utilizate. Astfel, sub capota lui e-Soul vei putea alege între două opțiuni: un motor electric de 136 CP sau unul de 204 CP.
În ambele cazuri, cuplul motor maxim este același, 395 Nm, iar puterea este trimisă exclusiv către puntea față. Bateria poate avea și ea două dimensiuni: 39 kWh sau 64 kWh. Din fericire pentru noi, Kia ne-a pus la dispoziție versiunea de top, cu motorul de 204 CP și bateria mare.
În ceea ce privește transmisia, vorbim de clasica unitate cu o singură treaptă de viteze.
Așadar, se pare că avem de-a face cu o limitare software în ceea ce privește puterea motorului. Asta e de fapt o veste bună, pentru că acel cuplu de 395 Nm, disponibil la cea mai mică atingere a pedalei de accelerație, este intoxicant.
Kia e-Soul nici măcar nu e atât de grea pentru un model electric, la aproape 1.600 de kilograme, iar asta îți va da și mai multe bătăi de cap dacă vei dori să te abții din a depăși viteza legală, pe orice fel de segment de drum. O să te mai domolești singur dacă asfaltul e umed, pentru că atâta cuplu transmis punții față scoate la iveală fenomenul de torque-steer. Și e pronunțat.
Accelerațiile pot fi chiar brutale pe alocuri, iar Kia e-Soul este o mașină destul de distractivă chiar și la viteze de până la 120 km/h. Peste acest prag încep să se vadă limitele mașinii.
Modurile de rulare îți vor permite să domolești avântul mașinii, favorizând consumul mai mic de energie. Ai la dispoziție patru astfel de moduri: Sport, Normal, Eco și Eco+.
Sport te va face să tresari la fiecare atingere a accelerației, Normal va diminua puțin intensitatea, iar Eco duce lucrurile puțin mai jos. În modul Eco+ vei avea partea de cea mai puternică frânare regenerativă de care e capabilă mașina, în timp ce aerul condiționat va fi oprit. Bineînțeles, accelerația va avea nevoie de ceva muncă de convingere ca să te pună în mișcare mai alert.
Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...