Consum
Conform fișei tehnice, noul e-Soul ar trebui să afișeze un consum mediu de circa 15.7 kWh/100 km. Valoare cu care te-ai apropia de autonomia oficială de 452 de kilometri, asigurată de un plin al bateriei de 64 kWh. Mai mult, tot oficial, Kia e-Soul ar trebui să nu depășească 10.9 kWh/100 de kilometri în mediul urban.
Ca de obicei, rezultatele obținute de noi în traficul real au fost ceva mai diferite. De la început trebuie să precizez că traficul a fost infernal, testele noastre de autonomie și consum fiind făcute fix în săptămâna dinaintea Crăciunului, perioadă extrem de aglomerată în București.
Practic, dacă de obicei viteza medie înregistrată în Capitală este de aproximativ 22 km/h, în timpul acestor teste, viteza medie a fost de 16 km/h. Mai mult, temperaturile exterioare nu au depășit 0 grade Celsius. Astfel, datele noastre ar trebui văzute drept un scenariu extrem.
Revenind la numere, după parcurgerea a peste 100 de kilometri prin București, cu aerul condiționat pornit și fără a folosi modul Eco, mașina afișa un consum de 23 kWh/100, rezultând o autonomie de circa 278 kilometri. În afara orașului, la o viteză medie de 75 km/h, consumul a scăzut la 17.2 kWh/100 km pentru o autonomie calculată de circa 372 kilometri. Pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a urcat la 27.3 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 234 kilometri.
Rivalii cei mai apropiați pentru e-Soul sunt Kia e-Niro, Hyundai Kona EV și Nissan Leaf. Numerele oficiale pentru acestea arată similar cu ce promite în fișa tehnică modelul de față. Kia e-Niro, de exemplu, în aceeași configurație (204 CP, 64 kWh) are o autonomie pretinsă de 455 de kilometri, în timp ce Hyundai Kona EV ajunge la 484 de kilometri. Nissan Leaf, cu bateria de 56 kWh și motor de 215 CP urcă doar până la o estimare de 385 kilometri.
Autonomia mașinilor electrice nu ar da atât de multe bătăi de cap șoferilor, dacă reîncărcarea bateriilor ar dura la fel de puțin precum alimentarea mașinilor cu motoare termice. Din păcate, Kia e-Soul rulează pe o platformă mai veche, iar asta se reflectă mai ales în timpii de încărcare.
Ai la dispoziție mai multe tipuri de încărcătoare pe care le poți folosi. Dacă ți-ai montat un wall-box cu o capacitate de 7.2 kW acasă, o vei putea încărca în aproape 9 ore. Numai bine dacă o lași la încărcat peste noapte. Dacă ai norocul să găsești stații de încărcare rapidă, cu o capacitate de 100 kW, conexiunea DC poate ajuta bateria de 64 kW să urce de la 20% la 80% în doar 42 de minute.
Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...