Consum

4.0

Conform fișei tehnice, noul e-Soul ar trebui să afișeze un consum mediu de circa 15.7 kWh/100 km. Valoare cu care te-ai apropia de autonomia oficială de 452 de kilometri, asigurată de un plin al bateriei de 64 kWh. Mai mult, tot oficial, Kia e-Soul ar trebui să nu depășească 10.9 kWh/100 de kilometri în mediul urban.

Ca de obicei, rezultatele obținute de noi în traficul real au fost ceva mai diferite. De la început trebuie să precizez că traficul a fost infernal, testele noastre de autonomie și consum fiind făcute fix în săptămâna dinaintea Crăciunului, perioadă extrem de aglomerată în București.

Practic, dacă de obicei viteza medie înregistrată în Capitală este de aproximativ 22 km/h, în timpul acestor teste, viteza medie a fost de 16 km/h. Mai mult, temperaturile exterioare nu au depășit 0 grade Celsius. Astfel, datele noastre ar trebui văzute drept un scenariu extrem.

Revenind la numere, după parcurgerea a peste 100 de kilometri prin București, cu aerul condiționat pornit și fără a folosi modul Eco, mașina afișa un consum de 23 kWh/100, rezultând o autonomie de circa 278 kilometri. În afara orașului, la o viteză medie de 75 km/h, consumul a scăzut la 17.2 kWh/100 km pentru o autonomie calculată de circa 372 kilometri. Pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, consumul a urcat la 27.3 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 234 kilometri.

Rivalii cei mai apropiați pentru e-Soul sunt Kia e-Niro, Hyundai Kona EV și Nissan Leaf. Numerele oficiale pentru acestea arată similar cu ce promite în fișa tehnică modelul de față. Kia e-Niro, de exemplu, în aceeași configurație (204 CP, 64 kWh) are o autonomie pretinsă de 455 de kilometri, în timp ce Hyundai Kona EV ajunge la 484 de kilometri. Nissan Leaf, cu bateria de 56 kWh și motor de 215 CP urcă doar până la o estimare de 385 kilometri.

Autonomia mașinilor electrice nu ar da atât de multe bătăi de cap șoferilor, dacă reîncărcarea bateriilor ar dura la fel de puțin precum alimentarea mașinilor cu motoare termice. Din păcate, Kia e-Soul rulează pe o platformă mai veche, iar asta se reflectă mai ales în timpii de încărcare.

Ai la dispoziție mai multe tipuri de încărcătoare pe care le poți folosi. Dacă ți-ai montat un wall-box cu o capacitate de 7.2 kW acasă, o vei putea încărca în aproape 9 ore. Numai bine dacă o lași la încărcat peste noapte. Dacă ai norocul să găsești stații de încărcare rapidă, cu o capacitate de 100 kW, conexiunea DC poate ajuta bateria de 64 kW să urce de la 20% la 80% în doar 42 de minute.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 10:35

    Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...

  • raduvlase, joi, 10.02.2022 11:22

    Ce prostie! Precum a scris si @adi_10, ajungi sa platesti 40K € pentru o Kia de clasa compacta. Ca sa nu mai spunem ca statul plateste inca 10K € pt "eco-bonus". Cum adica "eco-bonus"? Pentru ce? Si din banii cui? Aici este o problema pe care o consider foarte nociva. De ce se dau astfel de bonusuri, pana la urma fiind vorba de cumpararea unui autoturism? Adica toti contribuabilii sprijina achizitia de electro-troace, care oricum nu sunt cumparate de persoane fizice cu salarii medii, ci in cele mai multe cazuri de firme. Dar pe contribuabili i-a intrebat cineva daca vor sa ii sprijine pe cei care deja au bani, sa isi poata cumpara masini trendy, sa dea bine pe Instagram?

  • @, joi, 10.02.2022 12:12

    bonusul pentru electrice este evident din banii contribuabililor, pe care altfel i-ar da la medic sa se trateze de boli respiratorii, cauzate de cel care si-a luat o termica sh de lux, de 40k euro in loc de o kia electrica, doar ca sa dea bine pe instagram. poate credeti ca cei care isi iau sh-uri poluante sunt doar cei saraci care isi iau opel astra, ford sau renault la 4-5-6-7k euro...gresit, sunt foarte multi cei care dau peste 30-40-50k pe sh-uri germane de lux, cu motoare puternice si poluante. doar eu cunosc destui de-astia prin cercul meu, iar o electrica nu au avut in vedere, desi si-ar permite, pentru ca nici macar nu au avut ocazia sau interesul pentru una, sa urce in ea sa o testeze, sa faca acolo macar cativa km sa se convinga. pur si simplu mintea lor nu concepe ca exista si alternative mai moderne si mai eficiente, isi iau direct touareg sau cayenne sau x6 cu care fac 90% din rulaj in oras...o logica schioapa.

  • adi_10, joi, 10.02.2022 14:58

    @@ - inteleg unde bati, dar poate au si ei dreptatea lor macar dintr-un anumit punct de vedere. si eu sunt pe cale sa renunt la diesel pentru un full hybrid, cel putin asa imi doresc, dar daca vorbim de cazul acesta punctual, mi se pare mai afacere sa iti iei o masina dintr-o clasa superioara (noua nu sh) cu 40 - 50k decat sa dai o Kia Soul care arata...cum arata

  • PMC, vineri, 11.02.2022 00:16

    Dai pe o Kia care arata oricum numai bine nu cat dai pe un Mertz nou. Asta da performanta! :) Nu e nici performanta, nu te duce nici 300 de km, bateria scade de la un an la altul din eficienta... Ce mai? Curata afacere! :))) Eu sper sa ne salveze niste camionagii si pe noi de la suflul dezastrului de Bruxelles...

  • @PMC, vineri, 11.02.2022 11:02

    tu cu respiratia mirosind a motorina, stii tu ca scade bateria de la an la an..pfff, bravo esti foarte inteligent. vezi mai bine fi atent acolo la pompa sa nu treci de 50 lei, ca se invart cam repede cifrele alea de la o vreme

  • Seriff, vineri, 11.02.2022 12:21

    Ce imi place cand vad in parcari de kaufland hipsterii cum stau cu orele sa incarce astfel de masini penibile, scumpe si inutile, pentru geniul ala care are prieteni cu X6, pai normal ca orice om cu capul pe umeri nu si-ar lua electrica fiindca stie ca e o teapa, se incarca greu si lent, autonomia e mult sub cea declarata, masina e scumpa, sansele de revanzare sunt total zero, nimeni nu o sa cumpere o electrica uzata, orice 3.0 diesel o ingroapa la orice, perforamnte, consum, autonomie, timp de alimentare, respect prietenilor tai care nu pun botul la vrajeala ECO.