Interior
Pentru a treia generație Soul, Kia a decis să folosească o platformă nouă. Astfel, noul model are o lungime mai mare cu 5 centimetri și un ampatament mai lung cu 3 centimetri. Asta înseamnă, bineînțeles, că vorbim de ceva mai mult spațiu pentru pasageri.
Cei din față oricum nu aveau probleme nici pe generația precedentă, dar acum chiar și persoanele ceva mai înalte încap în spate. Am fost surprins de cât de spațios este interiorul lui e-Soul, mai ales atunci când vine vorba de zona capului. Până la urmă, designul pătrățos își arată beneficiile.
Spațiile de depozitare din interior sunt numeroase și chiar destul de încăpătoare. Ai foarte mult loc în cotiera centrală, în buzunarele de pe uși și chiar și în torpedo. O excepție ar fi portbagajul, care rămâne destul de mic, la 315 litri. Kona oferă 332 de litri, e-Niro 451, iar Nissan Leaf 420 de litri.
În ceea ce privește materialele folosite, putem vorbi de piele perforată atât pentru scaunele din față cât și pentru cele din spate, un plastic moale în zona de sus a panourilor ușilor, cât și pe bord. În continuare Kia insistă să folosească negru lucios în prea multe zone, material ce va aduna foarte mult praf și amprente de-a lungul timpului.
Din fericire, avem în continuare butoane fizice din belșug pentru funcțiile mașinii, un lucru pe care l-am apreciat la e-Soul. De altfel, Soul și-a construit o imagine funky de-a lungul timpului, cu tot felul de trucuri în arsenal.
De exemplu, pe modelul nou, luminile ambientale pot fi reglate într-o varietate de combinații. Nimic special până aici. Dar, pe e-Soul poți permite sistemului să pulseze diferite culori în ritmul muzicii, transformând habitaclul într-un disco-ball uriaș. Combinat cu sistemul audio Harman/Kardon, care se aude incredibil de bine (probabil datorită formei caroseriei, dacă îmi permiteți o glumă), și cu spațiul generos, poți considera interiorul unui e-Soul drept o zonă de relaxare.
Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...