Tinuta de drum
Noua Kia e-Soul vine cu modificări substanțiale în ceea ce privește suspensia, modificări care o fac demnă de anul 2022.
Suspensia de pe puntea spate este cea mai mare schimbare, acum fiind o soluție independentă, de tip multi-link. Aceasta schimbă total caracterul mașinii și o face chiar una confortabilă, în majoritatea situațiilor. Mulțumită greutății destul de mici, e-Soul își menține eleganța și echilibrul foarte bine în majoritatea situațiilor, chiar și când conduci ceva mai sportiv. Fără să uiți, însă, că ai ceva ruliul la pachet.
Pentru o mașină cu o baterie de 64 de kWh utili, o greutate de 1.585 kilograme este mai mult decât decentă și îi permite lui e-Soul să se simtă chiar agilă, mai ales pe reprizele scurte de accelerare în linie dreaptă.
Suspensia independentă o face și mai stabilă în viraje, dar în continuare va trebui să te lupți cu subvirarea. Mai mult decât atât, nu o dată roțile de pe puntea față au fost luate prin surprindere de cuplul livrat instantaneu de către motorul electric și au început să derapeze. Ceva mai multă aderență mecanică ar fi fost binevenită.
O altă critică vine pe partea de antifonare. Suspensia este bine amortizată și nu transmite sunete suspecte în cabină. Cu toate acestea, forma nu tocmai aerodinamică a lui e-Soul, cu un coeficient de rezistență la înaintare de 0.35, aduce mult zgomot de vânt în habitaclu, chiar de pe la 80 de km/h.
Si uite asa a ajuns sa coste 40k de euro o Kia (am scazut eco-bonusul de la stat) urata rau si cu o autonomie reala iarna de sub 300km dupa cum ati mentionat voi in test. dupa care mai pui calitatea slaba a imaginii pentru marsarier, calitatea indoielnica a materialelor la interior si stai sa te intrebi pe ce dracu dai atatia bani...