Audi A1 Sportback

1.4 TFSI 140CP M6

Interior

4.0

Pentru a ajunge la interior, trebuie să deschizi cele (de acum) patru portiere care-i dau numele Sportback lui A1. Trecând peste eterna contradicţie logică din nomenclatorul Audi (versiunea cu cinci uşi e "Sportback", iar cea teoretic mai sportivă, cu trei uşi, e cea "normală"), A1 devine de acum o maşină care poate fi utilizată şi de familiile tinere care au un copil mic. 

De altfel, principalele schimbări au loc la nivelul spaţiului posterior, acolo unde, deşi ampatamentul şi lungimea sunt identice cu cele ale variantei cu trei uşi, spaţiul creşte simţitor. Pilonii B, cei dintre uşi, merg cu 23 de centimetri înspre înainte pentru a face loc uşilor. Plafonul face parte şi el din gama de artificii tehnice constructive, pentru că acesta este mai lung cu 8 centimetri şi ceva mai înalt. 

Problema pe care-o ai în spate nu e însă legată de spaţiu, ci de poziţie. Din dorinţa de a păstra un portbagaj civilizat (270 de litri), cei de la Audi au desenat spătare ale banchetei care te obligă să stai cu spatele aproape drept. Dacă pentru copii nu ar trebui să fie o problemă, un adult vă va aminti garantat acest lucru la drum lung. În plus, în versiunea Sport de 185 de cai, spătarul scaunelor din faţă este din plastic glossy dur.

În rest, A1 Sportback vine cu aceeaşi calitate ridicată a materialelor precum o face colegul fără două mâini, iar designul interior este plăcut. Poate cel mai plăcut, logic şi cuminte din segment, departe de nebunia de pe Mini. Încă ceva: dacă-ţi comanzi maşina şi nu aduci vorba de scaunele din spate, va veni cu două locuri pe banchetă. Dacă vrei însă un loc în plus, Audi ţi-l oferă gratuit.

  • Bau-Bau, marţi, 31.01.2012 14:43
    A1

    O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !

  • unckle, marţi, 31.01.2012 15:04

    200 sau 250 Nm ? care au fost cifrele de consum ? (intreb asta pentru ca motorul are probabil sanse sa se mute si in masini pentru oameni normali .. nu ar strica o detaliere)

  • mircea, marţi, 31.01.2012 16:23
    @unckle

    250 Nm. Nu am avut timpul necesar pentru a testa pe îndelete consumul în funcţie de mediul de rulare. De obicei, asta se întâmplă la testele din ţară, unde avem ceva mai mult timp pentru a "desface" maşina. În principiu, consumul pe care l-am expus şi în test, de 7.0 litri, a fost realizat într-un amestec destul de egal de rulaj pe autostradă şi şosea, plus câteva incursiuni în oraş. Când vine motorul la noi ne vom face o idee mai clară asupra calităţilor sale. Dar, ca idee, scazi maxim un litru din consumul real al unui motor 1.4 TFSI care nu are Cylinder on Demand. Pe-acolo.

  • unckle, marţi, 31.01.2012 16:52

    de scazut scazi un litru ... dar tre sa iti iei pantofii aia "usurei" pentru a convinge calculatorul ca nu ai nevoie de putere :) ... cu "bocancii" in picioare probabil scaderile sunt nesemnificative prin oras. Un start-Stop are efecte mult mai benefice asupra mersului prin oras decat dezactivarea a doi cilindri pe 150m in care prinzi "linistea sufleteasca" si nu iti tre o accelerare :) ... asta are Start-Stop ?

  • zagado26, marţi, 31.01.2012 21:10
    @unckle

    Are, vezi imaginea 20.

  • Cyrus, miercuri, 01.02.2012 00:01
    Interesant

    Interesanta masina. Doar ca pretul e mai select cu potentialii clienti

  • Andy, miercuri, 01.02.2012 00:35
    @Mircea

    Mircea, cred ca Unckle se referea la Start/Stop aka Stop/Go, adica oprirea automata de la semafor, fiind vorba de economia de combustibil. Ceea ce nu am reusit sa-mi dau seama din articol daca are sau nu

  • mircea, miercuri, 01.02.2012 01:24
    @Andy, @unckle

    Da, are și Start-Stop. Scrie și în text. Cu bold :) "Audi zice că e vorba de 4.7 litri/100 km, cifră la care se ajunge atât cu ajutorul tehnologiei despre care am vorbit, cât şi apelând la deja clasicul Start-Stop."

  • unckle, miercuri, 01.02.2012 08:45

    sa mor daca am vazut :) interesant ca inca nu au aparut comparatiile cu clio si fiesta

  • @unckle, miercuri, 01.02.2012 12:26

    da..sau cu referinta corsa ...:)

  • paul, miercuri, 01.02.2012 14:47
    audi value

    A1 este o aparitie interesanta pe strazi ca si viitorul A0.5 cu spatiu pentru poseta in portbagaj si 3 metrii lungime totul la un pret de dumping : 20000 euro ( fara tva) =)) sunt curios cat dureaza pana imi stergeti comentariile :))