Audi A1 Sportback

1.4 TFSI 140CP M6

Calitate / Pret

3.0

Ajungem la eterna problemă a lui Audi A1. Cu un preţ cam piperat pentru segmentul mic, A1 a gonit destui cumpărători care şi-ar fi dorit maşina germană, dar au fost atraşi de preţul mai mic şi de dotările superioare pe care le-au găsit la rivalii din segment - fie ei şi non-premium - sau chiar în clasele mai mari. E oarecum normal, de altfel. Cu preţuri care pornesc de la 17.000 de euro şi ajung la 25.000 de euro în standard şi cu potenţial de atingere a unor sume care tind spre 35.000 de euro, A1 poate fi înlocuit cu succes de modele compacte. Premium sau nu. 

Cele cinci uşi ale noului model vor face ca preţul să crească şi mai mult decât atât (circa 500 de euro pe versiune echivalentă), dar A1 Sportback va avea măcar argumentul spaţiului, al funcţionalităţii şi al caracterului practic. Rămâne de văzut dacă va fi destul pentru cei care-şi doresc o maşină de oraş altfel şi care nu iubesc suspensiile sport ale lui Mini şi imaginea de mărci modeste pe care o au Citroen şi Alfa Romeo.

Vom reveni asupra preţului modelului testat imediat după ce motorul testat va intra în oferta din România.

  • Bau-Bau, marţi, 31.01.2012 14:43
    A1

    O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !

  • unckle, marţi, 31.01.2012 15:04

    200 sau 250 Nm ? care au fost cifrele de consum ? (intreb asta pentru ca motorul are probabil sanse sa se mute si in masini pentru oameni normali .. nu ar strica o detaliere)

  • mircea, marţi, 31.01.2012 16:23
    @unckle

    250 Nm. Nu am avut timpul necesar pentru a testa pe îndelete consumul în funcţie de mediul de rulare. De obicei, asta se întâmplă la testele din ţară, unde avem ceva mai mult timp pentru a "desface" maşina. În principiu, consumul pe care l-am expus şi în test, de 7.0 litri, a fost realizat într-un amestec destul de egal de rulaj pe autostradă şi şosea, plus câteva incursiuni în oraş. Când vine motorul la noi ne vom face o idee mai clară asupra calităţilor sale. Dar, ca idee, scazi maxim un litru din consumul real al unui motor 1.4 TFSI care nu are Cylinder on Demand. Pe-acolo.

  • unckle, marţi, 31.01.2012 16:52

    de scazut scazi un litru ... dar tre sa iti iei pantofii aia "usurei" pentru a convinge calculatorul ca nu ai nevoie de putere :) ... cu "bocancii" in picioare probabil scaderile sunt nesemnificative prin oras. Un start-Stop are efecte mult mai benefice asupra mersului prin oras decat dezactivarea a doi cilindri pe 150m in care prinzi "linistea sufleteasca" si nu iti tre o accelerare :) ... asta are Start-Stop ?

  • zagado26, marţi, 31.01.2012 21:10
    @unckle

    Are, vezi imaginea 20.

  • Cyrus, miercuri, 01.02.2012 00:01
    Interesant

    Interesanta masina. Doar ca pretul e mai select cu potentialii clienti

  • Andy, miercuri, 01.02.2012 00:35
    @Mircea

    Mircea, cred ca Unckle se referea la Start/Stop aka Stop/Go, adica oprirea automata de la semafor, fiind vorba de economia de combustibil. Ceea ce nu am reusit sa-mi dau seama din articol daca are sau nu

  • mircea, miercuri, 01.02.2012 01:24
    @Andy, @unckle

    Da, are și Start-Stop. Scrie și în text. Cu bold :) "Audi zice că e vorba de 4.7 litri/100 km, cifră la care se ajunge atât cu ajutorul tehnologiei despre care am vorbit, cât şi apelând la deja clasicul Start-Stop."

  • unckle, miercuri, 01.02.2012 08:45

    sa mor daca am vazut :) interesant ca inca nu au aparut comparatiile cu clio si fiesta

  • @unckle, miercuri, 01.02.2012 12:26

    da..sau cu referinta corsa ...:)

  • paul, miercuri, 01.02.2012 14:47
    audi value

    A1 este o aparitie interesanta pe strazi ca si viitorul A0.5 cu spatiu pentru poseta in portbagaj si 3 metrii lungime totul la un pret de dumping : 20000 euro ( fara tva) =)) sunt curios cat dureaza pana imi stergeti comentariile :))