Calitate / Pret
Aerul premium pe care Mini îl preia din gama BMW face ca prețul cerut de britanici să nu fie unul accesibil oricărui buzunar. Da, un Mini poate fi considerat un moft, iar dacă îl vrei în garaj trebuie să-ți pregătești bine conturile.
Mini Cabrio facelift în varianta Cooper S pleacă de la 30.500 de euro, în timp ce versiunea echipată cu transmisie automată cu dublu ambreiaj are un preț de pornire de 32.300 de euro cu TVA. Și asta înainte să începi să-l configurezi. Culoarea Starlight Blue te costă 500 euro, suspensia adaptivă încă 500 euro, iar pentru pachetele Wired și Chili vei mai avea nevoie de încă 4.700 de euro.
În tot acest timp, Renault Clio RS sau Volkswagen Polo GTI au un preț de pornire cu circa 10.000 de euro mai mic, în timp ce Ford Fiesta ST în varianta cu trei portiere pleacă de la 23.450 de euro. Dar nu trebuie să uităm un lucru: niciunul dintre aceste modele nu este oferit într-o versiune cabrio.
Și uite așa, caracterul premium este cel care tranșează lucrurile în defavoarea britanicului.
Hmm, zero comentarii, deci zero interes - deși mașinuța-i dezirabilă. Evident că și... cumpărabilă doar pentru cei (sau mai ales cele ;-) - aloo, s-aude-n Dorobanți?) cu bani în exces, așa că singura deducție logică ar fi absența lor-pițipoancelor din zona AM. P-o notă ceva mai serioasă, accentele de stil / dotările care dau caracterul așa-zis *lifestyle* Mini-urilor sînt nimerite la fix de BMW (pînă și ipocrizia steagului britanic din stopuri exercită atracția ei.) Că toate astea-s plătite mai scump decît fac nu remarcă oricum nimeni circumscris *targetului* vanitoșilor vizați de marca britanică doar cu numele.