Porsche Macan

3.0 Benzina Biturbo 340CP 4x4 Aut S

Interior

4.5

Momentul în care intri în Macan este asemănător cu cel în care guşti dintr-o prăjitură care-ţi oferă vreo 3-4 ingrediente de bază excelente pe care le poţi simţi în acelaşi timp. Eşti într-un mix de Cayenne, Panamera şi 911, ceea ce transformă scopul vizitei într-un complicat. Pentru că nu vei putea să spui exact ce este de fapt Macan.

Cert este că Macan e un Porsche 100% la capitolul aşezare în spaţiu, materiale şi design. Stai foarte jos, lucru care îţi oferă încă dinaintea rotirii cheii în contact o perspectivă clară legată de modul în care Porsche a abordat construcţia acestui model. Ambianţa crem care luminează interiorul maşinii de test are însă darul de a te face să te simţi într-o maşină mai mult decât elegantă, astfel că primul gând care-ţi trece prin minte este că ar fi trebuit să te descalţi înainte să urci la volan. Mai ales într-o zi ploiasă şi gri de primăvară care te face să regreţi că Porsche nu a comandat covoraşe din cauciuc pe acest model în locul celor textile.

Când roteşti cheia în butucul aflat în stânga volanului, lucrurile devin interesante. Cele trei ceasuri de bord (varianta mini a celor cinci ceasuri de pe Panamera) se animă instantaneu, iar motorul pleacă printr-un boborosit scurt care te face să uiţi complet că eşti la volanul unui SUV. Sunetul care penetrează interiorul este însă exact cât trebuie de intens: perfect pentru a-ţi aduce aminte că Macan nu e vreo jucărie pentru începători, perfect pentru a nu-ţi zgâria creierul în oraş.

Vestea bună este că Macan poate duce cinci persoane, bancheta din spate fiind îndeajuns de mare încât o familie cu copii să încapă fără probleme, iar portbagajul se înscrie în zona superioară a segmentului, cu 500 de litri disponibili, deci cam cât găseşti într-o berlină compactă creată pentru a oferi spaţiu. Eşti "anunţat" că te afli într-un Porsche prin denumirile embosate ici-colo pe consola centrală, atât logotipul Porsche, cât şi denumirea modelului Macan fiind inscripţionate vizibil. Nu mi-a plăcut, în schimb, sunetul mecanic strident pe care-l scot butoanele la apăsare. Probabil că în era soft-touch şi a touchscreen-ului este deja învechit să ai butoane care scot zgomote de volum.

  • Ivanoff, luni, 12.05.2014 14:05

    Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!

  • unckle, luni, 12.05.2014 14:34

    @ivanoff - desi o parte din masina provine din Tiguan/Q5 sunt convins ca, fata de cele doua, avem de-a face cu o masina ce nu se simte la fel ... la banii astia nu cumperi cu buzunarul, cumperi ceea ce iti place, masina in care te simti bine.

  • SenkiKhan, luni, 12.05.2014 15:22

    E cel mai misto Tiguan pe care l-am vazut (si in general, Tiguanul mi se pare o masina urata tare)

  • P&T, luni, 12.05.2014 15:46

    Chiar si asa Tiguanul inca rupe in clasa lui. Cea mai echilibrata masina!

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 16:21

    La capitolul consum se poate rezolva problema cu un 3 litri diesel. La faza cu pretul mi se pare normal la cum arata si faptul ca e modificat complet fata de oricare dar 88 de mii e ENORM pt. un crossover. Mai mult de 70 de mii nu merita. Iar la 70 de mii primesti suficiente si il faci pe comanda in culorile dorite.

  • vianu, luni, 12.05.2014 17:12

    @P&T Tiguan a fost pe locul 2 in 2013 in Europa avand vanzari cu 25% mai mici decat concurentul dar si cu o cadere mai pronuntata (dubla fata de primul loc) in termeni de procente comparativ cu anul 2012. Si la cum arata concurentul model 2014 probabil ca isi va asigura locul...2 Cat despre Macan...mie imi place dar ca si improbabil client m-as simti oarecum tras in piept pentru badge-ul Porsche pus pe o caroserie usor modificata de Tiguan. PS. buna gluma...la 80.000Eu "cea mai echilibrata masina"....:))

  • Sharks, luni, 12.05.2014 17:22

    Mircea tizule, nu-i așa că dacă nu îl tracta Duster-ul în Maroc (pe 9 aprilie a.c.), i-ai fi dat punctajul maxim de 5 stele? :)

  • unu, luni, 12.05.2014 17:53

    Bou sa fi sa dai atatia bani pe un vw cosmetizat(pardon...pe un auto5000) pt cine are un pic de cultura auto. Dar fraier nu e cine cere iar idioti sunt destui(mai ales in RO)

  • RS5, luni, 12.05.2014 17:56

    Urat,la fel ca toata gama Porsche.Sunt masini performante,recunosc,dar design-ul exterior lasa de dorit.Pretul este exagerat.

  • Belu, luni, 12.05.2014 18:52

    Toti frustratii, toti marii "cunoscatori" auto repeta acelasi lucru ca niste mori stricate: Tiguan= Macan. Banuiesc ca le-ati condus si ati facut cateva sute de km cu fiecare, ca sa va puteti da cu parerea despre acest "Tiguan overcost"...

  • dan_grc, luni, 12.05.2014 19:23

    Mai @ivanoff, marian.nedelcu si nu in ultimul rand draga @mafia, Porsche are mai putine in comun cu VW decat are un Lexus cu o Toyota, eu zic sa te bagi la un Lexus care e pomana curata, daca nu nou atunci sh, care oricum e ca nou, indiferent de ani sau km, chiar nu inteleg de ce mai astepti.

  • Dacia Plant, luni, 12.05.2014 20:20

    Nici macar nu am citit drive-testul ca mi se parea plictisitor. Cand am vazut de cate motorizari incepand sa vorbiti, ma diesel, ba benzina, n-am mai avut chef sa vad ce motorizare ati testat. M-am uitat direct la concluzii si in fisa tehnica si erau oarecum de asteptat sa fie asa. Eu unul nu mi-as cumpara o asemenea masina. Eu as prefera un GLA/GLK/ML/GL in 88.000 euro.

  • Scorpionul.negru, luni, 12.05.2014 20:48

    @Dacia Plant Eu zic sa ramai la Dacia. Nu intelegi nimic din nimic :))...tipic ,, DACIOTILOR''

  • mishazaitev, marţi, 13.05.2014 11:56

    @Scorpionul.negru Nu l-ai ghicit! Nu-i place Dacia decat atunci cand trebuie sa injure o alta masina noua. In rest cica i se pare prea scumpa, pentru ca fiind un IT-ist competent nu si-o poate permite. Nu te uita nici la ce zice el ca ar prefera! Vrabia malai viseaza! -::))).

  • rotila, marţi, 13.05.2014 15:51

    masina este un porsche veritabil.adica performant dar si de fite ca asa cere piata are gene de Q5 .de la tiguan n-are nimic. textul insa este literatura dadaista; vorbeste de ingredientele unei prajituri in loc sa zica de comportarea pe noroi ,iarba sau macadam. iar pozele sunt "artistice" adica in ceata.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 13.05.2014 16:49

    Pretul este grosolan de mare pentru sigla porsche de pe capota pusa pe o masina cu platforma MQB , stiti la ce ma refer........aviz amatorilor de Moskwicz!

  • @marian.nedelcu, miercuri, 14.05.2014 22:36

    Iar ai uitat sa-ti iei pastilele?

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:18

    De ce spuneti ca se adreseaza femeilor???? Este o prostie debitata de voi. Daca nu este la fel de mare ca un cayenne sau mai mare, hop si voi ca se adreseaza femeilor. nimic mai fals!!!

  • hcl, sâmbătă, 04.04.2015 18:23

    Si referitor la consum. am vazut mai multe teste pe macan de catre oameni care chiar se pricep la masini, spun ca au un consum foarte mic. avand in vedere motorul de 3 l, 1700 kg este cel mai economic din segment. Intrati aici si invatati. https://www.youtube.com/watch?v=vrSKZUJ-2K8

  • [email protected], sâmbătă, 02.01.2016 09:53

    l-am testat !-.e a vecinului -cadou de CRACIUN-primit de la un macaronan !- un MACACAJUN- MASINA DE COCALAR...!:)

  • Targa, miercuri, 05.10.2016 13:33

    Masina e ok doar pretul e mare pt clasa din care face parte, cam 45000 euro ar fii corect oricum eu tot un 911 prefer