Interior
Momentul în care intri în Macan este asemănător cu cel în care guşti dintr-o prăjitură care-ţi oferă vreo 3-4 ingrediente de bază excelente pe care le poţi simţi în acelaşi timp. Eşti într-un mix de Cayenne, Panamera şi 911, ceea ce transformă scopul vizitei într-un complicat. Pentru că nu vei putea să spui exact ce este de fapt Macan.
Cert este că Macan e un Porsche 100% la capitolul aşezare în spaţiu, materiale şi design. Stai foarte jos, lucru care îţi oferă încă dinaintea rotirii cheii în contact o perspectivă clară legată de modul în care Porsche a abordat construcţia acestui model. Ambianţa crem care luminează interiorul maşinii de test are însă darul de a te face să te simţi într-o maşină mai mult decât elegantă, astfel că primul gând care-ţi trece prin minte este că ar fi trebuit să te descalţi înainte să urci la volan. Mai ales într-o zi ploiasă şi gri de primăvară care te face să regreţi că Porsche nu a comandat covoraşe din cauciuc pe acest model în locul celor textile.
Când roteşti cheia în butucul aflat în stânga volanului, lucrurile devin interesante. Cele trei ceasuri de bord (varianta mini a celor cinci ceasuri de pe Panamera) se animă instantaneu, iar motorul pleacă printr-un boborosit scurt care te face să uiţi complet că eşti la volanul unui SUV. Sunetul care penetrează interiorul este însă exact cât trebuie de intens: perfect pentru a-ţi aduce aminte că Macan nu e vreo jucărie pentru începători, perfect pentru a nu-ţi zgâria creierul în oraş.
Vestea bună este că Macan poate duce cinci persoane, bancheta din spate fiind îndeajuns de mare încât o familie cu copii să încapă fără probleme, iar portbagajul se înscrie în zona superioară a segmentului, cu 500 de litri disponibili, deci cam cât găseşti într-o berlină compactă creată pentru a oferi spaţiu. Eşti "anunţat" că te afli într-un Porsche prin denumirile embosate ici-colo pe consola centrală, atât logotipul Porsche, cât şi denumirea modelului Macan fiind inscripţionate vizibil. Nu mi-a plăcut, în schimb, sunetul mecanic strident pe care-l scot butoanele la apăsare. Probabil că în era soft-touch şi a touchscreen-ului este deja învechit să ai butoane care scot zgomote de volum.
Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!