Calitate / Pret
Preţul este, spun multe voci, călcâiul lui Ahile când este vorba de Porsche Macan. Iar vocile par îndeptăţite să afirme asta atât timp cât un Macan care un preţ de pornire cu doar 2000 de euro mai mic decât cel al fratelui mai mare Cayenne. Iar la 64.600 (pentru Macan S) vs. 66.600 (pentru Cayenne V6 de 3.6 litri), ochii noştri nu mai fac diferenţe atât de fine, deci ambele modele par la fel de scumpe.
Lucrurile sunt însă uşor diferite. Nuanţabile. Asta pentru că vorbim de o marcă pentru care preţul nu este proporţional cu dimensiunea maşinii, aşa cum se întâmplă în lumea brandurilor de volum. Vorbim de o marcă al cărei simbol, 911, costă 100.000 de euro în versiunea de bază fără ca cineva să aibă impresia că vorbim de un preţ prea ridicat pentru o maşină prea mică. Vorbim de o marcă al cărei cel mai ieftin model, Boxster, costă 55.000 de euro. Şi pentru că trebuie să existe o explicaţie, aceasta se regăseşte în caracterul fiecărei maşini în parte.
Macan este o sportivă îmbrăcată în haine de SUV. Gândiţi-vă la Macan ca la un Cayman puţin ridicat, cu tot ceea ce derivă din această poziţionare: dinamică, direcţie, aspect. Iar lucrurile vor începe să capete sens. Mai mult, în condiţiile în care Macan este construit pe platforma lui Audi Q5 (punctul de plecare este Q5, diferenţele sunt însă radicale pe produsul finit, deci comparaţiile ar trebui să se oprească la bază) şi un SQ5 costă 62.000 de euro, apariţia lui Macan nu poate să pară altfel decât normală. Eventual, dacă mă întrebaţi pe mine, probabil că preţul lui Cayenne este uşor cam jos faţă de ceea ce ar trebui să fie.
E adevărat, această explicaţie nu-l scuteşte pe Macan de eticheta de cel mai scump SUV compact de pe piaţă.
Una peste alta, cei 64.600 de euro ai versiunii de bază ai lui Macan S s-au transformat pe modelul de test în 88.600 de euro, iar la acest salt au participat cu brio elemente precum scaunele sport adaptive cu 18 regaje şi memorie (2000 de euro), sistemul hi-tech PCM, care conţine navigaţie, DVD sau MP3 (3200 de euro), PASM, sistemul de suspensii active semnat Porsche (1300 de euro), acoperişul panoramic (1750 de euro), farurile Bi-Xenon (1700 de euro) sau senzorii de parcare plus camera (1400 de euro).
Prefer sa il pun langa Tiguan si tot acolo sa il si las... Dc vreti voi sa faceti din raia asta de masina un 911 sau mai stiu eu ce aura sportive sa ii dati, nu aveti decat, unul care cat de cat e informat il va vedea mereu ca pe un Tiguan nesimtit de scump... Succesuri baieti in promovarea produselor VAG pe mai departe!