Tinuta de drum
Clio nu îşi propune să fie cel mai sportiv model din segment, iar pachetul GT Line nu schimbă nimic din punct de vedere mecanic care ar putea să aducă ceva în plus sau în minus la acest capitol. Indiferent de motorizare, dacă eşti obişnuit cu modul în care stă pe şosea şi se conduce vechiul Clio, nu vei simţi diferenţe mari pe noul model. Asta e bine şi rău în acelaşi timp. Pentru că avem aceeaşi punte semirigidă spate şi acelaşi comportament dinamic asociat acestui tip de suspensie.
Vechiul Clio era un model rezonabil la acest capitol, aşa că era păcat ca lucrurile să se schimbe în rău, aşa cum se mai obişnuieşte prin industria auto, a se citi prin direcţie şi suspensie "înmuiate" pentru confort.
Clio a crescut puţin la acest capitol, fiind una dintre maşinile care echilibrează bine atât comportamentul dinamic atunci când e nevoie de el (nu vorbim, totuşi, de un RS), cât şi comportamentul aşteptat de la un model confortabil. Echilibrul ăsta e greu de nimerit de o maşină care nu vine cu suspensii adaptive personalizabile şi se adresează celor cu un buget redus la achiziţie.
Direcţia este ceva mai precisă decât la generaţia precedentă şi îţi oferă un răspuns mai rapid şi mai exact la comenzi. Inginerii francezi au pus accent pe acest capitol în dezvoltarea noului Clio, iar rezultatul este perceptibil, deşi nu-i cea mai bună din segment.
Masina-i frumusica foc, nu-i vorba. Dci-ul e un motoras incercat si economic si cred ca, in combinatie cu transmisia automata va fi si mai economic. Insa mi se pare un pic neinspirata alegere locului unde s-au facut fotografiile... Mi s-ar fi parut mai potrivita o ambianta citadina, undeva pe o strada cu cladiri interbelice, in fata unei cafenele situata intr-o asemenea cladire. care sa aminteasca de parfumul oraselor frantuzesti, decat un drum de pamant si o padure. Poate, daca s-ar fi optat pentru o asemenea alegere, n-ar mai fi contat nici ca ploua, nici ca-i ceata.