Motor / Transmisie
Motorizarea 1.2 TCe se numără printre apariţiile recente în portofoliul Renault, iar Megane primeşte cea mai puternică variantă a sa, de 130 CP şi 205 Nm. La fel ca în cazul fratelui Clio, motorul 1.2 TCe şi transmisia EDC formează un cuplu care impresionează mai degrabă prin rafinament decât prin demaraje, perechea asigurând schimbări de treaptă imperceptibile auditiv şi fără ca întreruperea fluxului de putere să fie resimţită în mersul maşinii.
Motorul se face auzit abia în a treia parte a plajei de turaţii, ceea ce înseamnă că putem rula şi cu viteza legală pe autostrăzi în România fără să auzim prea multe de sub capotă. Cât timp nu apeşi prea tare acceleraţia, motorizarea este acoperită cu succes de sunetul vântului. Transmisia EDC nu pare să fie la fel de rapidă ca cea rivală germană DSG atunci când vorbim despre schimbarea treptelor de viteză la rularea într-un regim sportiv, dar diferenţa dintre cele două este minoră şi nu afectează posesorul unei compacte de 130 CP.
Nu ne-a plăcut faptul că EDC-ul nu are încă un mod sportiv şi că modul manual are o configuraţie inversă de schimbare a treptelor faţă de cum este logic (pentru minus se mişcă levierul în spate, nu în faţă, aşa cum te-ar împinge inerţia să faci). Un alt lucru care nu ne-a plăcut este lipsa sistemului Start-Stop.
pana la urma, are start-stop sau nu? la Tehnologie spuneti ca ar avea