Consum
Lipsa sistemului Start-Stop penalizează modelul franţuzesc la consumul de carburant, fie că vorbim despre valorile obţinute în ciclul standard de testare, fie că vorbim despre rezultatele din lumea reală. Compacta de la Renault are un consum mediu declarat de 5.6 litri la sută în compania motorizării şi transmisiei testate.
Omologul său din gama Volkswagen Golf, echipat atât cu tehnologie Start-Stop, cât şi cu sistem de dezactivare a cilindrilor, vine cu un consum mediu de 4.7 litri la sută, deşi are 10 CP în plus. Sistemul Start-Stop face minuni şi pentru Seat Leon, o versiune de 1.8 litri echipată cu transmisia DSG cu 7 trepte având un consum cu 0.1 litri la sută mai mare decât cel al Megane-ului testat, pe când Leon 1.2 TSI DSG anunţă un consum mixt de 4.8 litri la sută. La egalitate cu Megane 1.2 TCe EDC stă, în mod ironic, Mazda3 G120 AT6, o compactă cu automată convenţională şi motor 2.0 aspirat, dar care are un sistem Start-Stop avansat, care îi aduce acelaşi consum mixt.
Modelele care obţin un consum mai ridicat decât Megane-ul din testul nostru sunt Auris 1.6 CVT (5.7%), Focus 1.6 PowerShift (6.4 litri) Astra 1.4 Turbo (6.6 litri la sută), i30 1.6 GDi (6.7 litri) şi C4 1.6 VTi 120 (6.9 litri). În apărarea lor, Auris, Focus şi i30 au motorizări aspirate, iar majoritatea modelelor din acest grup vin cu CVT-uri sau cu automate convenţionale, excepţie fiind Focus. Odată cu facelift-ul lui Focus, modelul va primi transmisia PowerShift şi cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP, ceea ce ar putea să-i aducă lui Megane TCe EDC un nou concurent serios la acest capitol.
În cadrul testului nostru am obţinut un consum urban de 8.4 litri la sută. În afara oraşului, consumul înregistrat a fost de 6.7 litri la sută, pe când pe autostradă acesta a fost de 7.4 litri la sută la 130 km/h şi 2.800 rpm. Valorile prezentate sunt obţinute într-un stil de condus economic, dar fără a renunţa la confortul asigurat de sistemul de climatizare.
pana la urma, are start-stop sau nu? la Tehnologie spuneti ca ar avea