Calitate / Pret
Megane hatchback pleacă de la 14.100 euro cu TVA inclus pe piaţa din România, ceea ce-l face unul dintre cele mai ieftine modele din segment. Singurul hatchback compact cu un preţ mai bun ar fi Skoda Rapid Spaceback, model care nu este oferit într-o versiune de motorizare şi echipare comparabilă cu ceea ce găsim la Megane-ul testat.
În materie de Megane-uri cu transmisie automată, cea mai ieftină variantă pleacă de la 17.750 de euro, în persoana unui 1.6 16v cu transmisie CVT. Pentru cel mai ieftin Megane cu transmisie cu două ambreiaje EDC, clientul trebuie să plătească minim 19.050 euro, preţ care îi revine lui Megane 1.5 dCi EDC Dynamique. Versiunea testată de noi, Megane TCe 130 EDC GT Line, pleacă de la 20.400 euro cu TVA inclus. Acesteia i-au fost adăugate mai multe dotări opţionale, cum ar fi tapiţerie din piele, trapă panoramică şi plafon panoramic, R-Link cu navigaţie, vopsea specială şi altele. Conform listei de preţuri şi dotări, maşina ar fi costat aproape 23.000 de euro, dar exemplarul testat a fost cumpărat cu 20.750 de euro. Diferenţa de preţ vine de la o promoţie derulată de Renault în luna mai, care i-a redus cu aproximativ 2.500 de euro preţul de achiziţie.
Comparând strict echiparea de top din gama Megane 1.2 TCe EDC cu echivalentele sale din gamele rivale, modelul franţuzesc are un preţ mai ridicat decât al competitorilor de la Hyundai, Toyota, Citroen, Ford şi Seat. Însă, cu excepţia compactei iberice, care are 25 CP în minus faţă de modelul francez, niciunul dintre rivalii care vine cu un preţ mai bun decât Megane-ul TCe EDC GT Line nu oferă simultan o transmisie cu două ambreiaje şi un motor benzină turbo cu cilindree redusă. Acestea au fie automată clasică şi motor turbo, fie automată cu două ambreiaje şi motor aspirat.
pana la urma, are start-stop sau nu? la Tehnologie spuneti ca ar avea