Motor / Transmisie
Twingo RS este echipat cu motorul K4M RS. Pentru majoritatea, denumirea anterioară nu înseamnă mare lucru, aşa că voi "traduce": această unitate face parte din seria KxM de la Renault, care are o cilindree de 1.589 cmc şi a echipat numeroase modele din gama Renault şi Dacia, printre care se numără Duster, Logan, Logdy, Sandero, Megane, Scenic, Kangoo sau Clio.
Revenind la Twingo RS, este cel mai puţin puternic model oferit până acum în gama Renault Sport, dezvoltând 133 CP la 6.750 rpm şi 160 Nm la 4.400 rpm. Versiunea de competiţie a lui Twingo, numită R1/R2, dezvoltă 160 CP şi 160 Nm, deci valorile modelului de serie sunt mai mult decât admirabile din acest punct de vedere.
Twingo RS are doi concurenţi pe lume, unul dintre ei fiind disponibil în două versiuni de putere. Vorbim despre Abarth 500 şi despre Suzuki Swift Sport. Versiunea Abarth<">500 vine în standard cu 135 CP şi 206 Nm, dar poate fi comandată şi cu pachetul esseesse, care îi aduce 160 CP şi 230 Nm. Renault, deşi are propulsoare turbo de cilindree mică în portofoliu, a preferat să-l ofere pe Twingo în compania unui aspirat de 1.6 litri cu 16 supape. Propunerea celor de la Suzuki, numită Swift Sport, dezvoltă 136 CP şi 160 Nm, fiind foarte apropiată de ceea ce oferă francezii de la Renault, mai ales că Swift are o masă mai mică decât Twingo.
Cum se comportă Twingo RS? Ei bine, modelul este cu siguranţă suficient de puternic pentru stradă, deşi frăţiorii săi mai mari şi echivalentul său italian ne-au "răsfăţat" cu mai mulţi cai putere, perturbându-ne pentru totdeauna percepţia. Chiar şi aşa, Twingo RS este, fără îndoială, un model sport, cu toate că nu livrează performanţe dinamice fabuloase. Vestea bună este că maşina nu este submotorizată, dar îi lipseşte acea "nebunie" pe care o aşteptam de la un purtător al siglei Renaultsport - este prea silenţios la ralanti, situaţia fiind schimbată abia după a jumătatea plajei de turaţii.
Timoneria este destul de scurtă, cu toate că nu este la fel rapidă cum este la Clio III RS şi la Megane RS. Transmisia are cinci trepte de mers înainte, lucru care devine supărător în regim extraurban, deoarece aceasta are rapoartele relativ scurte, ceea ne aduce o turaţie ridicată la rularea cu viteze de autostradă.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.