Renault Twingo RS facelift

1.6 16v 133CP RS

Motor / Transmisie

4.0

Twingo RS este echipat cu motorul K4M RS. Pentru majoritatea, denumirea anterioară nu înseamnă mare lucru, aşa că voi "traduce": această unitate face parte din seria KxM de la Renault, care are o cilindree de 1.589 cmc şi a echipat numeroase modele din gama Renault şi Dacia, printre care se numără Duster, Logan, Logdy, Sandero, Megane, Scenic, Kangoo sau Clio.

Revenind la Twingo RS, este cel mai puţin puternic model oferit până acum în gama Renault Sport, dezvoltând 133 CP la 6.750 rpm şi 160 Nm la 4.400 rpm. Versiunea de competiţie a lui Twingo, numită R1/R2, dezvoltă 160 CP şi 160 Nm, deci valorile modelului de serie sunt mai mult decât admirabile din acest punct de vedere.

Twingo RS are doi concurenţi pe lume, unul dintre ei fiind disponibil în două versiuni de putere. Vorbim despre Abarth 500 şi despre Suzuki Swift Sport. Versiunea Abarth<">500 vine în standard cu 135 CP şi 206 Nm, dar poate fi comandată şi cu pachetul esseesse, care îi aduce 160 CP şi 230 Nm. Renault, deşi are propulsoare turbo de cilindree mică în portofoliu, a preferat să-l ofere pe Twingo în compania unui aspirat de 1.6 litri cu 16 supape. Propunerea celor de la Suzuki, numită Swift Sport, dezvoltă 136 CP şi 160 Nm, fiind foarte apropiată de ceea ce oferă francezii de la Renault, mai ales că Swift are o masă mai mică decât Twingo.

Cum se comportă Twingo RS? Ei bine, modelul este cu siguranţă suficient de puternic pentru stradă, deşi frăţiorii săi mai mari şi echivalentul său italian ne-au "răsfăţat" cu mai mulţi cai putere, perturbându-ne pentru totdeauna percepţia. Chiar şi aşa, Twingo RS este, fără îndoială, un model sport, cu toate că nu livrează performanţe dinamice fabuloase. Vestea bună este că maşina nu este submotorizată, dar îi lipseşte acea "nebunie" pe care o aşteptam de la un purtător al siglei Renaultsport - este prea silenţios la ralanti, situaţia fiind schimbată abia după a jumătatea plajei de turaţii.

Timoneria este destul de scurtă, cu toate că nu este la fel rapidă cum este la Clio III RS şi la Megane RS. Transmisia are cinci trepte de mers înainte, lucru care devine supărător în regim extraurban, deoarece aceasta are rapoartele relativ scurte, ceea ne aduce o turaţie ridicată la rularea cu viteze de autostradă.

  • Alex Radoi, vineri, 14.06.2013 11:45

    Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.

  • mircea, vineri, 14.06.2013 11:54

    @Alex Radoi Problema cu Suzuki Swift este că, în baza de date Automarket - construită în funcţie de dimensiunile modelelor - Swift este catalogat în segmentul B (mic, subcompact), în timp ce Twingo este mai jos, în segmentul A (mini). De altfel, dimensiunile ne arată că Swift este mai apropiat de Clio decât de Twingo, chiar dacă se află undeva la jumătatea distanţei dintre cele două modele Renault. Dar ai parţial dreptate, caracteristicile tehnice merită o comparaţie şi cu Swift Sport. Textul va fi completat în curând cu datele legate de modelul japonez. Mulţumim pentru atenţie şi sesizare.

  • Misha, vineri, 14.06.2013 12:11

    Superb. Simplu si performant. Si intr-adevar nu prea are concurenta. Poate ca daca ar fi avut daca PSA mentinea in fabricatie C2 VTS....

  • ScorpyonVAG, vineri, 14.06.2013 13:24

    Superb. 16.000 nici nu pare asa mult, daca ne gandim ca un Citigo 1.0 benzina ii peste 10.000, si daca ne mai gandim ca in 2 ani il vom gasi sh pe piata la un pret de sub 10.000. Ar merita.

  • enjoy, vineri, 14.06.2013 15:05

    Prea tare masinuta ! Imi place mult cum arata.

  • BaditzaEx, vineri, 14.06.2013 15:50

    mi se pare superba masinuta , bine mie imi plac masinile mai iesite din comun , ( cum imi place si Nissan Juke ) :D + o consider masinuta ideala ( la pret & performante ) pt cine doreste Altceva... ma gandesc totusi, daca nu ar fi mai potrivit pe acest twingo, motorul TCe de 120 cp , si 1,2 l ( macar la consum )

  • LauCalin, vineri, 14.06.2013 21:46

    Imi plac mult masinile mici si inteligente. Iar cand mai au si un motor cu "vitamine", imi plac la nebunie. Astept insa si raspunsul celor de la VAG care au promis un Up! sportiv. http://www.youtube.com/watch?v=0Fv8s2ky4Z8 Un test interesant cu masina asta a la Top Gear cu un Twingo la fel ca cel din testul Automarket. Daca va plictisiti, partea distractiva e la 2:20. :)

  • RS, sâmbătă, 15.06.2013 09:40

    Renault merita tot respectul pentru ca mentine pe piata o masina ca asta, cu toate ca nu-I aduce mare profit. Cred ca viitoarea generatie de Twingo RS va fi si mai spectaculoasa.

  • xxx, sâmbătă, 15.06.2013 10:25

    Strict ca design găsesc Twingo 2 o mașina terna și lipsita de personalitate chiar urata pe alocuri, nu știu ce găsiți voi superb la aceasta mașină, Twingo 1 arata mult mai bine, In rest ce poate nimic de contestat

  • CapitanuBurtaMare, sâmbătă, 15.06.2013 21:41

    N-am vazut de ceva vreme o masina care sa arate asa urat..

  • Style, luni, 17.06.2013 10:17

    INTERIOR EXTERIOR categoric, una dintre cele mai frumoase si originale masini din segmentul ei Istoria fabuloasa ca sursa de inspiratie? Cu siguranta! http://4.bp.blogspot.com/-WDJQPrVK5ag/UB2WqRgcpBI/AAAAAAAAAEk/T9nA3F3krQ0/s1600/renault5maxiturbo03fw1.jpg

  • RS, luni, 24.06.2013 20:22

    Merita un punctaj mai mare, dar in fine... As fi preferat sa n-o testeze Sebastian Toma.