Consum
Renault anunţă un consum mediu de 6.5 litri la sută pentru Twingo RS. Pentru mediul urban, vorbim despre o valoare declarată de 8.7 litri la sută, pe când mediului extraurban îi revine un consum declarat de 5.4 litri la sută.
La nivel declarativ, modelul francez nu stă la fel de bine precum rivalul său italian, Fiat 500 Abarth având un consum mediu de 5.4 litri la sută pentru versiunea de 135 CP. Twingo are un avantaj la consumul extraurban declarat, acesta fiind cu 0.9 litri mai mic decât cel declarat în cazul lui 500 Abarth, pe când diferenţa la consumul urban este de 0.2 litri la sută în favoarea modelului italian.
Competitorul de la Suzuki, Swift Sport, anunţă un consum mediu de 6.4 litri la sută, tradus printr-un consum urban de 8.4 litri la sută şi un consum extraurban de 5.2 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 9.5 litri la sută. Cei 133 CP îşi cer drepturile chiar şi când stau la semafor, pentru că nu există un sistem Start-Stop în dotare, de unde şi valoarea relativ ridicată a consumului urban pentru un model din acest segment.
Pe autostradă, Twingo RS afişează aproape 4.000 rpm la 120 km/h în ultima treaptă de viteză, ceea ce îi aduce un consum stabilizat la 7.7 litri la sută pe afişajul computerului de bord. Drumurile europene şi naţionale aduc un consum apropiat de 7.0 litri la sută la bordul lui Twingo în condiţiile în care circulăm pur şi simplu în ritmul traficului.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.