Performante
Twingo RS necesită 8.7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 201 km/h. Atingi "suta" în ultima fracţiune de secundă petrecută în treapta a doua cu pedala la fund şi începe distracţia în treptele 3 şi 4, unde Twingo se simte ca peştele-n apă.
În raport cu rivalul său italian cu forme retro, Twingo pierde din nou cursa cifrelor, Fiat 500 Abarth fiind cu 0.8 secunde mai rapid până la "sută" şi capabil să atingă 205 km/h. Însă, Twingo mai are încă un ghimpe în coastă - versiunea esseesse a lui Fiat 500 Abarth, mai rapidă decât 500-le care tocmai l-a înfrânt în lupta cu singurele lucruri făcute de om care nu te pot minţi: cifrele.
Suzuki Swift Sport anunţă un timp 0-100 km/h de 8.7 secunde şi o viteză maximă de 195 km/h, fiind aproape egal cu Twingo în materie de performanţe.
Twingo RS nu este un model sport definit de performanţele în materie de accelerare, viteză maximă, reprize şi nici măcar prin felul în care te face să te simţi când faci aceste lucruri (sunetul joacă un rol cheie aici), ci prin modul în care maşina se manevrează pe şosea.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.