Interior
La fel ca la orice versiune dezvoltată de Renault Sport pe baza unui model standard din gama Renault, avem un interior modificat subtil. Singurele diferenţe pe care le-am perceput vin la nivelul broderiilor "RS" de pe tetiere, volanul cu cusături cu design sportiv, maneta schimbătorului de viteze, ornamentele interioare ale pragurilor şi puţinele inscripţii "Renault Sport" de la bord, destul de discrete.
Poziţia la volan este mai înaltă decât am fi visat, dar tot nu stai mai sus decât într-un 500 Abarth, iar aproape toate comenzile îţi sunt amplasate la îndemână. Spunem "aproape toate comenzile" deoarece butonul care comanda tempomatul şi limitatorul de viteză era montat în partea inferioară a bordului, o chestie neobişnuită până şi pentru Renault. Comutatorul e aşezat la nivelul genunchiului stâng al şoferului, iar accesarea sa din mers nu poate fi realizată decât pe nevăzute.
Am fi dorit mai multe accesorii care să ne spună că suntem într-un model sport şi că ar trebui să ne bucurăm într-un fel copilăresc de acest lucru, dar Renault a preferat să ţină costurile cât mai jos şi să nu modifice prea mult interiorul lui Twingo, proiectat mai degrabă economic. Nu-i uşor ironic faptul că oamenii care vorbesc de "joie de vivre" au făcut un interior atât de riguros?
La bord, două elemente nu au reuşit să ne cucerească: volanul şi maneta schimbătorului de viteze. Volanul are un design învechit, completat de claxonul montat pe maneta de semnalizare. Pe de altă parte, maneta schimbătorului are un finisaj lucios, care o face uşor de "scăpat" din mână, mai ales atunci când încerci să schimbi rapid treptele de viteză. N-am înţeles de ce francezii s-au complicat aşa de tare cu acest element, când puteau prelua, probabil la costuri minime, nuca schimbătorului montată pe Clio III RS.
Cele două locuri care formează bancheta din spate şi-au păstrat configuraţia, fiind în continuare independente şi culisabile, clienţii putând să aleagă între portbagaj, spaţiu generos pentru doi pasageri în spate sau ceva între. Chiar şi cu scaunele culisate la maximum în spate, mai aveţi loc pentru unul sau chiar două rucsacuri compacte. Renault anunţă un volum al portbagajului de 230 de litri, dar acesta poate fi modificat uşor prin metoda discutată mai sus.
Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.