Renault Twingo RS facelift

1.6 16v 133CP RS

Interior

3.5

La fel ca la orice versiune dezvoltată de Renault Sport pe baza unui model standard din gama Renault, avem un interior modificat subtil. Singurele diferenţe pe care le-am perceput vin la nivelul broderiilor "RS" de pe tetiere, volanul cu cusături cu design sportiv, maneta schimbătorului de viteze, ornamentele interioare ale pragurilor şi puţinele inscripţii "Renault Sport" de la bord, destul de discrete.

Poziţia la volan este mai înaltă decât am fi visat, dar tot nu stai mai sus decât într-un 500 Abarth, iar aproape toate comenzile îţi sunt amplasate la îndemână. Spunem "aproape toate comenzile" deoarece butonul care comanda tempomatul şi limitatorul de viteză era montat în partea inferioară a bordului, o chestie neobişnuită până şi pentru Renault. Comutatorul e aşezat la nivelul genunchiului stâng al şoferului, iar accesarea sa din mers nu poate fi realizată decât pe nevăzute.

Am fi dorit mai multe accesorii care să ne spună că suntem într-un model sport şi că ar trebui să ne bucurăm într-un fel copilăresc de acest lucru, dar Renault a preferat să ţină costurile cât mai jos şi să nu modifice prea mult interiorul lui Twingo, proiectat mai degrabă economic. Nu-i uşor ironic faptul că oamenii care vorbesc de "joie de vivre" au făcut un interior atât de riguros?

La bord, două elemente nu au reuşit să ne cucerească: volanul şi maneta schimbătorului de viteze. Volanul are un design învechit, completat de claxonul montat pe maneta de semnalizare. Pe de altă parte, maneta schimbătorului are un finisaj lucios, care o face uşor de "scăpat" din mână, mai ales atunci când încerci să schimbi rapid treptele de viteză. N-am înţeles de ce francezii s-au complicat aşa de tare cu acest element, când puteau prelua, probabil la costuri minime, nuca schimbătorului montată pe Clio III RS.

Cele două locuri care formează bancheta din spate şi-au păstrat configuraţia, fiind în continuare independente şi culisabile, clienţii putând să aleagă între portbagaj, spaţiu generos pentru doi pasageri în spate sau ceva între. Chiar şi cu scaunele culisate la maximum în spate, mai aveţi loc pentru unul sau chiar două rucsacuri compacte. Renault anunţă un volum al portbagajului de 230 de litri, dar acesta poate fi modificat uşor prin metoda discutată mai sus.

  • Alex Radoi, vineri, 14.06.2013 11:45

    Recunosc ca nici macar nu am apucat sa termin de citit articolul, dar sesizez o greseala: SINGURUL CONCURENT REAL al acestei masini este Suzuki Swift Sport, avand in spate aceeasi filosofie: motor aspirat de 1.6, putere 136cp si pret de 16.900eu in varianta full-option, si CULMEA: 8.7s pana la 100km/h.

  • mircea, vineri, 14.06.2013 11:54

    @Alex Radoi Problema cu Suzuki Swift este că, în baza de date Automarket - construită în funcţie de dimensiunile modelelor - Swift este catalogat în segmentul B (mic, subcompact), în timp ce Twingo este mai jos, în segmentul A (mini). De altfel, dimensiunile ne arată că Swift este mai apropiat de Clio decât de Twingo, chiar dacă se află undeva la jumătatea distanţei dintre cele două modele Renault. Dar ai parţial dreptate, caracteristicile tehnice merită o comparaţie şi cu Swift Sport. Textul va fi completat în curând cu datele legate de modelul japonez. Mulţumim pentru atenţie şi sesizare.

  • Misha, vineri, 14.06.2013 12:11

    Superb. Simplu si performant. Si intr-adevar nu prea are concurenta. Poate ca daca ar fi avut daca PSA mentinea in fabricatie C2 VTS....

  • ScorpyonVAG, vineri, 14.06.2013 13:24

    Superb. 16.000 nici nu pare asa mult, daca ne gandim ca un Citigo 1.0 benzina ii peste 10.000, si daca ne mai gandim ca in 2 ani il vom gasi sh pe piata la un pret de sub 10.000. Ar merita.

  • enjoy, vineri, 14.06.2013 15:05

    Prea tare masinuta ! Imi place mult cum arata.

  • BaditzaEx, vineri, 14.06.2013 15:50

    mi se pare superba masinuta , bine mie imi plac masinile mai iesite din comun , ( cum imi place si Nissan Juke ) :D + o consider masinuta ideala ( la pret & performante ) pt cine doreste Altceva... ma gandesc totusi, daca nu ar fi mai potrivit pe acest twingo, motorul TCe de 120 cp , si 1,2 l ( macar la consum )

  • LauCalin, vineri, 14.06.2013 21:46

    Imi plac mult masinile mici si inteligente. Iar cand mai au si un motor cu "vitamine", imi plac la nebunie. Astept insa si raspunsul celor de la VAG care au promis un Up! sportiv. http://www.youtube.com/watch?v=0Fv8s2ky4Z8 Un test interesant cu masina asta a la Top Gear cu un Twingo la fel ca cel din testul Automarket. Daca va plictisiti, partea distractiva e la 2:20. :)

  • RS, sâmbătă, 15.06.2013 09:40

    Renault merita tot respectul pentru ca mentine pe piata o masina ca asta, cu toate ca nu-I aduce mare profit. Cred ca viitoarea generatie de Twingo RS va fi si mai spectaculoasa.

  • xxx, sâmbătă, 15.06.2013 10:25

    Strict ca design găsesc Twingo 2 o mașina terna și lipsita de personalitate chiar urata pe alocuri, nu știu ce găsiți voi superb la aceasta mașină, Twingo 1 arata mult mai bine, In rest ce poate nimic de contestat

  • CapitanuBurtaMare, sâmbătă, 15.06.2013 21:41

    N-am vazut de ceva vreme o masina care sa arate asa urat..

  • Style, luni, 17.06.2013 10:17

    INTERIOR EXTERIOR categoric, una dintre cele mai frumoase si originale masini din segmentul ei Istoria fabuloasa ca sursa de inspiratie? Cu siguranta! http://4.bp.blogspot.com/-WDJQPrVK5ag/UB2WqRgcpBI/AAAAAAAAAEk/T9nA3F3krQ0/s1600/renault5maxiturbo03fw1.jpg

  • RS, luni, 24.06.2013 20:22

    Merita un punctaj mai mare, dar in fine... As fi preferat sa n-o testeze Sebastian Toma.